ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מפגן השמירה על עצמאות החינוך החרדי • מאיר פרוש

הרב מאיר פרוש, יו"ר אגו"י בירושלים, כותב על הטבח באיתמר ("הרעיד כל נימי נפש יהודית"), המפגן העוצמתי בבית הגראי"ל ("רגעים נעלים") ופרישתו מהכנסת ("קידוש שם שמים")

מפגן השמירה על עצמאות החינוך החרדי • מאיר פרוש



בשערי השנה החדשה הבעל"ט, כאשר נתבקשתי לסכם את האירועים המשמעותיים מבחינתי בשנה החולפת - למדינה, לציבור החרדי ולי אישית - נקשרתי באופן טבעי לדברים הקרובים לציבור החרדי, עם נטיה להעדיף את הצדדים החיוביים שבשנה.

עם זאת, ברמה של ראיה יהודית כללית למקרה שאירע במדינה כאן בארץ הקודש, לא ניתן להתעלם מאירוע שהרעיד כל נימי נפש יהודית באשר היא, בכל העולם כולו, והוא הטבח המחריד והמזעזע שאירע בליל שבת קודש, אור לו' באדר ב' תשע"א, ביישוב איתמר, בו טבחו באכזריות מחבלים שני הורים ושלושה ילדים קטנים הי"ד. נראה שכאשר מסכמים את תשע"א לא ניתן להתעלם ולדלג על כך.

המאבק על החינוך הטהור – כינוס גדולי ישראל שליט"א

ברמה החרדית הציבורית, אני יכול לציין את המעמד המיוחד והמרגש שהתקיים בבית מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א בחודש כסלו, בו נתקבצו עיני העדה מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ובפניהם חברי הכנסת מסיעת יהדות התורה, ועליהם ראשי ומנהלי מוסדות התורה והחינוך בארה"ק, כדי לשמוע את דבר מנהיגי ישראל, אודות עמדת היהדות החרדית בנושא החינוך הטהור, לנוכח דרישות משרד החינוך להתערבות ופגיעה בעצמאות החינוך החרדי.

מפגן עוצמתי זה השפיע ואף השיג חלק ממטרותיו אשר הביאו לשינוי בעמדת משרד החינוך והעומדים בראשו לשינוי הגישה כלפי החינוך החרדי. אם כי עדיין עוד ארוכה הדרך לשמירת המצב הקיים והחזרתו לקדמותו, אך אין ספק שרגעים אלו היו נעלים וחשובים במיוחד.

אירוע משמעותי נוסף מבחינתי, והנוגע לרבבות בני הציבור החרדי, היה בערבי פסחים השתא, בו חילקו מטעם מרכז אגו"י ברחוב פרס 2 בירושלים, ל-28 אלף ראשי בתי-אב, שוברים לרכישת ביגוד לחג וליומיום בהנחה משמעותית של 2000 שקלים, בשיתוף עם רשת הביגוד ברודוויי.

המונים-המונים, רבבות אלפי משפחות, מימשו את ההזדמנות שניתנה להם וחידשו לאחר שנים את הביגוד למשפחה, כאשר רבים מהם ציינו בהתרגשות לשבח את פרוייקט ה'קמחא דפסחא' המיוחד שהביא לתועלת ועזרה משמעותית מאוד להמוני משפחות.

בזוית אישית: פרישתי מהכנסת

ברמה האישית אני יכול לציין כמובן מאורע שהינו פרטי אך גם ציבורי, והוא, פרישתי מהכנסת לאחר כהונתה בת כ-15 שנים משנת תשנ"ו ברציפות, וזאת במסגרת הסכם פנים סיעתי באגו"י, עבור מתן רוטציה לטובת נציג חסידות בעלזא המעטירה והשתלבותם בעשיה ובתנועה.

שמחתי להזדמנות לעשות זאת בשמחה, במועד התאריך העברי הקודם למועד הלועזי ובאופן מעורר כבוד שהביא לקידוש שם שמים וכשם שמקבלים שכר על הדרישה כך מקבלים על הפרישה.

אירוע נוסף בו התרגשתי באופן אישי במיוחד, היה כאשר הלכתי לבקש ולהזמין מכ"ק מרן האדמו"ר מביאלה שליט"א כי ישתתף כ"אורח הכבוד" של אגודת ישראל בוועידה ב'ניר עציון' לציון 100 שנה לתנועה.

היענותו לבקשתי, לבוא במיוחד מצפת לניר עציון וקבלת ההזמנה, נסחה בי רוח של תקוה ש"הנה עוד תנועת אגודת ישראל חיה". הופעתו בועידה גרמה להתרגשות מיוחד והינה נקודת ציון חשובה.

עוד נקודת ציון: לקראת סוף השנה קיבלנו את ההודעה המתירה בניית מאות יח"ד חדשות למגורים בביתר עילית, חרף הקפאת הבניה הממשלתית בפועל באזורי יו"ש. אמנם מדובר במעט מידי, לאור הצרכים והעתודות האפשריות, עדיין זו בשורה טובה ואנו מקווים שהיא תהיה סנונית ראשונה שתבשר על שנה טובה יותר, שנה של בניה בתנופה בע"ה.

ואם יורשה לי להוסיף נקודת ציון מסכמת חשובה בנימה אישית שהיא גם ציבורית, אשמח להזכיר את התוצאות החיוביות של חברת המחקרים TGI (טי ג'י איי) אשר מוכיחה את העליה ההולכת וגדלה של עיתון 'המבשר' בכל שכבות היהדות הנאמנה. מתגובות הציבור למדתי שהיה זה רגע של קורת רוח גדולה להרבה מאוד אנשים בציבור החרדי.

הח"כ לשעבר הרב מאיר פרוש, יו"ר מרכז אגודת ישראל בירושלים, פרש באמצע השנה לטובת הסכם הרוטציה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד