י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הסכם: הפלאפון ישלם חשבונות המכולת

חברת גוגל חתמה על הסכם היסטורי עם חברת ויזה • גוגל תאפשר למשתמשי הארנק הדיגטלי לשלם את החשבונות בחנויות ובמרכולים באמצעות הטלפון הסלולארי • איך זה עובד?

הסכם: הפלאפון ישלם חשבונות המכולת

חברות ויזה, ויזה אירופה וגוגל הודיעו כי גוגל זכתה ברישיון בינלאומי ל-payWave של ויזה, המאפשר ללקוח לקרב את מכשיר הטלפון הנייד שלו אל מסוף בית העסק וכך לשלם. שיטת התשלום החדשנית של ויזה payWave מבוססת על תקשורת אלחוטית קצרת טווח - NFC. כבר כעת ניתן לשלם בשיטה זו במאות אלפי בתי עסק ברחבי העולם.

ההסכם יאפשר לבנקים המנפיקים חשבונות ויזה ברחבי העולם לתת ללקוחותיהם לצרף את חשבון הויזה שלהם לארנק גוגל (Google Wallet) – יישום לטלפון הנייד אשר הופך את הטלפון החכם לארנק דיגיטלי. עסקה זו מהווה ניסיון נוסף של ויזה וגוגל לפשט את חווית הקנייה של הצרכנים ולאפשר להם לשלם באמצעות הטלפון הנייד.

"טכנולוגיית הטלפון הנייד משנה את השיטה בה אנשים נהגו לשלם עבור מוצרים ושירותים", אומר ג'ים מקרתי, מנהל בינלאומי של מחלקת מוצרים בחברת ויזה, "ההסכם מיישם את אסטרטגיית ויזה ומאפשר לצרכנים לבצע תשלומים ניידים באמצעות איזה מכשיר שיבחרו, תוך שימוש בחשבונות המאובטחים הקיימים כבר היום".

"ההסכם מרחיב את ארנק גוגל ללקוחות ויזה בכל רחבי העולם", אומרת סטפני טילניוס, סגנית נשיא למסחר ולתשלומים בגוגל. "זהו צעד חשוב המגשים את חזוננו המשותף לעתיד המסחר הנייד – סחר המאפשר חווית קניות עשירה עבור צרכנים וסוחרים כאחד".

הכרזה זו מהווה צעד נוסף של ויזה להציע את מוצריה כחלופת תשלום בכל ארנק דיגיטלי. הדבר כולל גם את הארנק הדיגיטלי של ויזה, עם יישום התשלום "לחץ כדי לקנות" (click-to-buy) עליו מוקדם יותר השנה. היישום מאפשר להגיע לחשבונות ויזה (גם לאלו שאינם לקוחות), תוך שימוש במחשב אישי או טלפון חכם, ולבצע רכישות מקוונות ובבתי עסק המכבדים את הכרטיס.

ארנק גוגל (Google Wallet) הוא למעשה מערכת סחר פתוחה המאפשרת לצרכנים להחזיק באמצעי תשלום, הטבות, קופונים וכרטיסי מתנה – ובהמשך הרבה יותר. גוגל עובדת עם רשתות מותגי-על במטרה ליצור חווית קניות ניידת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד