י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"חורף קשה וקר מצפה לחברות התעופה בישראל"

מנכ"ל ארקיע, גד טפר, פסימי: "החברה תצמצם קווי טיסה; התחרות החריפה והמשבר הכלכלי ישחקו רווחים" • ארקיע תציע כרטיסיית טיסות לכמה יעדים במחיר קבוע מראש

 "חורף קשה וקר מצפה לחברות התעופה בישראל"

"חורף קשה וקר מצפה לחברות התעופה בישראל", כך אמר היום ל-TheMarker מנכ"ל ארקיע, גד טפר. לדבריו, "התחרות החריפה והמשבר הכלכלי בעולם ישפיעו על תוצאותיהן הכספיות של כל חברות התעופה, כולנו נשחקנו. אני מקווה שיהיה רווח, אבל אני צופה שהוא לא יהיה כמו בשנה שעברה, וכי יהיו חברות תעופה שהפסדיהן יגדלו".

טפר צופה כי המציאות הקשה תחייב את חברות התעופה, ובכלל זה את ארקיע, לנקוט תוכניות התייעלות וצעדי צמצום הוצאות. "יש צורך להתארגן מחדש - כל תעשיית התעופה תצטרך להשתנות. אנו במגננה, הולכים רק על מה שבטוח תוך מקסום רווחים", אמר טפר.

לדברי טפר, כחלק מהצעדים תצמצם החברה בעונת החורף הקרובה את הקווים לקייב, למוסקבה ולרומא. הקווים ישובו וייפתחו מחדש לקראת עונת האביב והקיץ 2012. עם זאת הוסיף כי לא מתוכננים פיטורי עובדים בארקיע.

במקביל, יוזמת החברה מהלכי שיווק חדשים. ארקיע תצא לשוק בחורף הקרוב עם מוצרים שיתחרו מול חברות התעופה הזרות ואל על. לדוגמה, ארקיע תשיק תוכנית חדשה בשם "טיק-טקים לחו"ל", שנועדה להגביר את שיתופי הפעולה עם מארגני הנסיעות ולאפשר עסקה אטרקטיבית לציבור הנוסעים.

על פי התוכנית החדשה, מדובר ברכישה של כרטיסיית טיסות באופן פתוח לכמה יעדים במחיר אחיד וקבוע מראש. הנוסע יוכל לבחור מתי ולאיזה יעד הוא רוצה לטוס - באופן חופשי. המחיר ישתנה רק בהתאם למסי הנמל הנגבים בכל אחד מהיעדים בחו"ל שאליהם יבחר הנוסע לטוס.

בנוסף, תשיק ארקיע בקרוב אתר אינטרנט חדש, שיציע מגוון רחב של אפשרויות טיסה ולינה בארץ ובחו"ל. כמו חבילות נופש ליעדים בישראל ובאירופה במחירים תחרותיים, לצד לינה בבית המלון שרכשה החברה בים המלח.

על פי נתוני רשות שדות התעופה, ארקיע הטיסה כ-414.4 אלף נוסעים בשמונת החודשים הראשונים של 2011 בתעופה הבינלאומית בנתב"ג. מדובר בגידול של 21.6% לעומת ינואר-אוגוסט 2010. ארקיע תפסה את המקום השני, אחרי אל על, עם המספר הרב ביותר של נוסעים בתעופה הבינלאומית שעברו בנתב"ג מתחילת השנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד