כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אכזבה מהאייפון: יצרניות הרכיבים נפלו בטייוואן; פוקסקון איבדה 4.7%

אתמול הושק אייפון 4S בארה"ב ואיכזב את המשקיעים שקיוו לאייפון 5 ולחידושים נוספים

  • ז' תשרי התשע"ב
אייפון 4S. צילום: The Verge
אייפון 4S. צילום: The Verge

השקת האייפון של אפל הרימה מספר גבות אמש כאשר החברה לא השיקה את אייפון 5 המדובר אלא גרסה משופרת של אייפון 4 בשם אייפון 4S. בתגובה להשקה אמש הגיבו היום בבוקר מניות החברות הטיוואניות המייצרות רכיבים עבור אפל באסיה. חברת פוקסקון איבדה 4.3% במהלך המסחר, והחברה האם שלה הון היי ירדה ב-1.2%.

חברת וינטק, המייצרת מסכי מגע איבדה 2.9%, חברת TPK המייצרת אף היא מסכי מגע ירדה ב-6%, ויצרנית עדשות המצלמה לרגן פרסיז'ן ירדה ב-4.7%. יצרנית לוחות מעגלים מודפסים יוני מיקרון איבדה 5.2%. הירידות עקפו את המדד בטאייפה שירד ב-1%.

למעלה מ-15 חודשים לאחר שהשיקה את אייפון 4, חשפה אמש אפל את הדור הבא של הסמארטפון הפופולרי, אייפון 4S, במסגרת אירוע לתקשורת שנערך במטה החברה בקופרטינו שבמדינת קליפורניה. המשקיעים, שדחפו את המניה לעליות של 2% בוול סטריט לפני ההשקה, הגיבו באכזבה ומניית החברה ירדה ביותר מ-5%.

דגם האייפון החדש יגיע למדפי החנויות בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, צרפת, גרמניה ויפן ב-14 באוקטובר, כאשר הזמנות מוקדמות יתקבלו החל מה-7 באוקטובר. בשאר העולם וישראל יושק המכשיר בחודש דצמבר ויופץ ביותר מ-70 מדינות באמצעות למעלה מ-100 מפעילות סלולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד