י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

חג עצוב: פאוור פייפר נסגרת

25 עובדים יפוטרו מתוכם נשים בהריון • בחברת הסטארט אפ הישראלית הושקעו לאורך השנים למעלה מ-65 מיליון דולר מכמה גופי השקעה וקרנות • בשנת 2009 החברה פיטרה 100 עובדים

הפגנת עובדים. אילוסטרציה
הפגנת עובדים. אילוסטרציה

חברת הסטארט אפ הישראלית פאוור פייפר נסגרת, כך נודע ל-TheMarker. אמש קיבלו כל עובדי החברה מכתבי פיטורים. העובדים מספרים כי לא קיבלו את משכורת חודש ספטמבר. חלק מהעובדים בחברה הן נשים בשלבי הריון. לפי העובדים, נשלחה בקשה למשרד התמ"ת לפטר אותן.

גורם המעורה בפרטים אישר ל-TheMarker כי החברה נסגרה. "נעשו שם הרבה טעויות לאורך השנים אבל הסיבה היא פשוטה: החברה פשוט לא התקדמה כמו שצריך". מצבה הקשה של פאוור פייפר נחשף בכתבה שפורסמה ב-TheMarker. החברה שמפתחת סוללה נטענת הנראית כמו נייר פיטרה לאורך שנת 2009 כ-100 עובדים בכמה גלים.

באינפינטי מקבוצת אי.די.בי טענו אז כי החברה עומדת בפני תקופה טובה. "אני סופר אופטימי לגבי פאואר פייפר. ביצענו לאחרונה השקעת ביניים בחברה ובחודשים הקרובים נבצע השקעה גדולה חדשה בחברה", סיפר בזמנו ל-TheMarker אמיר גל-אור.

פאוור פייפר היא חברה ותיקה, שנוסדה בשנת 97' על ידי ברוך לבנון וצביקה ניצן. מאז עברה לא מעט גלגולים. בשנים האחרונות היא מפתחת שיטה המאפשרת לה לבנות סוללה על ידי הדפסת שכבות של כימיקלים על גבי מצע גמיש דמוי נייר. הסוללה הידידותית לסביבה אינה דורשת אריזת מתכת, ואפשר להדפיסה בעלות נמוכה מאוד ישירות על נייר, פלסטיק או כל משטח אחר, באמצעות ציוד הדפסה סטנדרטי.

בתחילת דרכה חשבה החברה להפוך ליצרנית סוללות מודפסות, אך הבינה במהרה שסטארט אפ קטן לא יכול לכבוש את העולם. לכן החליטה להפוך למרכז פיתוח עבור חברות גדולות ולשמור על הסוד המסחרי שלה - הדיו של הסוללות. לפני כשבע שנים התמקדה החברה בשני שווקים עיקריים: שוק הקוסמטיקה והפארמה ושוק ה-RFID. בנוסף, הקימה פאואר פייפר חברה-אחות בשם PowerID, שמייצרת תגיות RFID אקטיביות שהסוללה של פאואר פיפר כבר מוטמעת בהן.

המוצר שהחברה תלתה בו תקוות גדולות היה מדבקה עם סוללה בתכשיר קוסמטי לפנים, המחדירה קרם לחות מתחת לעור במעגל חשמלי ומאפשרת הסרת קמטים בצדי העין למשך שמונה שעות.

למרות הכוונה להיות חברת מו"פ בלבד, בכל זאת שכרה פאואר פייפר עובדי ייצור כדי לייצר סוללות לתחום הקוסמטי. החברה העסיקה עשרות עובדי ייצור, אך בשנת 2009 שוב שינתה את המיקוד העסקי שלה וכתוצאה מכך פיטרה אותם. בשנתיים האחרונות נאבקה החברה להגדיל את המכירות אבל לא הצליחה לעמוד ביעדים העסקיים - עד שהוחלט על ידי דירקטוריון החברה לסגור אותה.

כעת, תנסה פאוור פייפר למכור את הקניין הרוחני שלה ולהציל משהו מהכסף הרב שהושקע בה. בפאוור פייפר הושקעו מעל ל-65 מיליון דולר לאורך השנים. בין היתר מבנק אוף אמריקה, אייפקס, אמדאוס קפיטל פרטנרס, פוליטכנוס, קרן מילניום הישראלית, יאסודה, קרן EDB מסינגפור וטופאן פורמס היפאנית.

מקרן אינפיניטי נמסר בתגובה: "החברה נסגרת משיקולים כלכליים אך הטכנולוגיה שלה תמשיך לפעול במסגרת החברה האחות POWER ID. סוגיות פיטורי העובדים תיפתר על פי הקבוע בחוק במהלך סגירת החברה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד