כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אייפון 4S: שיפור טכנולוגי או אותו דבר רק יותר מהיר?

המכשיר החדש יתחיל להימכר בארה"ב תוך 10 ימים • בשאר העולם יושק המכשיר בחודש דצמבר ויופץ ביותר מ-70 מדינות, באמצעות למעלה מ-100 מפעילות סלולר

  • ז' תשרי התשע"ב
אייפון 4S: שיפור טכנולוגי או אותו דבר רק יותר מהיר?



למעלה מ-15 חודשים לאחר שהשיקה את אייפון 4, חשפה הערב אפל את הדור הבא של הסמארטפון הפופולרי, אייפון 4S, במסגרת אירוע לתקשורת שנערך במטה החברה בקופרטינו שבמדינת קליפורניה. המשקיעים, שדחפו את המניה לעליות של 2% לפני ההשקה, הגיבו באכזבה ומניית החברה צנחה לאחר מכן בעד 5%, אולם נסגרה בירידה קלה של 0.6% בעקבות הראלי בוול סטריט בדקות הנעילה.

אייפון 4S, אשר עיצובו זהה לאייפון הקודם, יכלול שבב A5 בעל ליבה כפולה, המאפשרת מהירות גרפיקה גבוהה פי שבעה מבאייפון הקודם. לשם הדגמה עלה לבמה מייק קאפס, נשיא חברת המשחקים אפיק גיימס.

להבדיל מקודמו, אייפון החדש יוכל לפעול הן ברשתות GSM והן רשתות CDMA. המצלמה של אייפון 4S מצוידת בחיישן חדש של 8 מגה-פיקסל - 60% יותר פיקסלים מהמצלמה של אייפון 4. זמן הסוללה של האייפון יהיה 8 שעות לשיחות, שש שעות לגלישה של 3 ג'יגה בייט. הטלפון החדש יוכל לנווט בין אנטנות כדי לקבל איכות שיחה טובה יותר. מהירות ההורדות תהיה מהירה יותר.

החידוש הבולט ביותר באייפון החדש הוא של "עוזר אישי". הוספת יישום "העוזר האישי" היתה צפויה לאחר שאפל רכשה את חברת סירי, אשר מפתחת אפליקציות זיהוי קולי, ב-200 מיליון דולר. באמצעות אפליקציית העוזר האישי ניתן לבצע את כל הפעולות באייפון - משליחת סמס דרך קביעת פגישה ועד להזמנת מונית - והכל בפקודות קוליות. בשלב ראשון השירות יהיה זמין באנגלית, צרפתית וגרמנית בלבד.

מכשיר אייפון החדש יגיע למדפי החנויות בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, צרפת, גרמניה ויפן ב-14 באוקטובר, כאשר הזמנות מוקדמות יתקבלו החל מה-7 באוקטובר. בשאר העולם וישראל יושק המכשיר בחודש דצמבר ויופץ ביותר מ-70 מדינות באמצעות למעלה מ-100 מפעילות סלולר.

מחירי הדגם החדש של אייפון בארה"ב (לחותמים על חוזה עם חברת סלולר מקומית לשנתיים) יהיו 399 דולר (64 ג'יגהבייט), 299 דולר (32 ג'יגהבייט) ו-199 דולר (16 ג'יגהבייט).

הפרשן הנרי בלוג'ט העריך כי מחצית ממחזיקי אייפון 4 לא ישדרגו את מכשיריהם מכיוון שמכשירי אייפון 4S נראים זהים לאייפון 4.

בראשונה זה שנים, אירוע ההשקה של מוצר מרכזי של אפל נערך ללא סטיב ג'ובס, אשר פרש תפקיד המנכ"ל בשלהי אוגוסט עקב סיבות בריאותיות. "זו השקת המוצר הראשונה שלי מאז המינוי שלי למנכ"ל", אמר מנכ"ל אפל הטרי, טים קוק, בהופעתו הפומבית הראשונה מאז מונה לתפקיד באוגוסט. קוק, אשר לבש חולצה שחורה מכופתרת וג'ינס אמר כי "אני אוהב את אפל, וזכיתי בחיי בפריבילגיה של עבודה בה כמעט 14 שנה עד שהגעתי לתפקיד החדש".

"למרות התנופה הרבה - אייפון עדיין מהווה רק 5% משוק הסלולר העולמי", אמר סקוט פורסטל, סגן נשיא בכיר באפל האחראי על מערכת ההפעלה iOS, אשר דיבר אף הוא באירוע. פורסטל הציג את מערכת ההפעלה iOS 5, שג'ובס חשף ביוני האחרון, ואת החידושים שבה, כמו מרכז תזכורות, שירות הודעות מיידיות בין משתמשי אייפון, ושיפורים ביישומי המצלמה. חידוש נוסף במערכת ההפעלה הוא מעבר בין לשוניות בזמן הגלישה.

השדרוג של מערכת ההפעלה iOS 5, אשר יכלול גם את שירות האחסון והגיבוי המקוון iCloud, יהיה זמין לשתי הגירסאות האחרונות של אייפון - אייפון 4 ואייפון 3GS - כמו גם הדגם החדש, החל מה-12 באוקטובר.

פורסטל התייחס גם לשאר מוצרי אפל, וציין כי "92% מהחברות ברשימת פורצ'ן 500 החלו להשתמש במחשב הטאבלט אייפד, או לבחון את השימוש בו". בהתייחסו לחנות המקוונת אייטיונז אמר פורסטל כי "יש 20 מיליון שירים בחנות וכי עד כה הורדו ממנה 16 מיליארד שירים - מה שהופך אותה לחנות המוסיקה הגדולה בעולם".

עוד ציין כי מספר האפליקציות בחנות של אפל הגיע ל-500 אלף, וכי למעלה מ-140 אלף מהן מיועדות למחשב הטאבלט אייפד. "בתוך מעט יותר משלוש שנים, הלקוחות שלנו הורידו 18 מיליארד אפליקציות".

אפל מכרה למעלה מ-55 מיליון מכשירי אייפון בתשעה החודשים הראשונים של שנת הכספים הנוכחית, אשר היו אחראים על 45% מהכנסות החברה באותה תקופה. אפל, אשר זו השקת דגם האייפון הראשונה שלה מאז יוני 2010, צפויה למכור ברבעון הנוכחי מספר שיא של 25 מיליון מכשירי אייפון, העריך האנליסט ג'ין מאנסטר מחברת פייפר ג'פרי.

גם בישראל מחכים בקוצר רוח לחשיפת האייפון החדש. על פי הערכות בחברות הסלולר, מתחילת השנה ועד היום נמכרו בארץ כ-2.5 מיליון מכשירי סלולר, כולל בחנויות הפרטיות, מתוכם כ-1.5 מיליון סמארטפונים.

האייפון הוא הכוכב הבלתי מעורער ולפי הערכות בישראל יש כיום כ-750 אלף אייפונים - 3 ו-4, כולל כאלו שנקנו בחו"ל. מתוך מספר זה, יש כחצי מיליון אייפון 4. המותג השני בגודלו (20%) שכולל מכשירים רבים הוא סמסונג, ממנו הכי נמכרים כיום גלקסי 1 ו-2, לאחר מכן נוקיה (20%), סוני אריקסון ובלקברי.

האנדרואיד משתלט על השוק

האייפון החדש של אפל יצטרך להתמודד עם תחרות לנוכח הפופולריות הגוברת של טלפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. אפילו מפתחי האפליקציות, שרבים מהם הקדישו בעבר הרבה ממרצם לפיתוח יישומים לאייפון, כבר פחות נאמנים לאפל.

"ככל שפלטפורמת אנדרואיד מבשילה, כך היא נהפכת יותר למתחרה אמיתית", אמר מייק נובאק, מהנדס אנדרואיד בגרופ-מי, שירות הודעות מיידיות שלו כיום יותר ממיליון משתמשים. "יהיה טיפשי לא לתמוך גם באפל וגם באנדרואיד".

על אף הבאזז התקשורתי שלו זוכים הטלפונים של אפל, יותר אנשים עדיין קונים טלפונים המבוססים על אנרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל. הנתח של אנדרואיד בשוק הסמארטפונים גדול יותר מפי שניים מהנתח של אפל, צמיחה לעומת השנה שעברה, אז היו השתיים שוות. ברבעון השני של 2011, טלפונים מבוססי אנדרואיד היוו 43.4% ממכירות הסמארטפונים בעולם, בהשוואה ל-18.2% לאפל, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר. בתקופה המקביל בשנה שעברה, שתי החברות היו צמודות, עם נתח של 17.2% לאנדרואיד, ונתח של 14.1% לאפל.

עם זאת, אפל היא בהרבה מובנים עדיין השחקנית המובילה בשוק הסמארטפונים, עם רווחים גבוהים יותר מהתעשייה כולה, השפעה גדולה על מפתחי האפליקציות וחידושים שהיריבות עושות מאמצים לחקות.

"צרכנים רואים במוצרים של אפל מכשיר חובה", לדברי צ'אנינג סמית, מנהל שותף בקרן קפיטל אדוויזרס, המחזיקה במניות אפל. "טלפונים ומוצרים של אפל נהפכו כמעט למצרך בסיס. איננו צופים כי הם ייכשלו", הוסיף. ואולם המכשיר החדש יושק בתקופה שבה יש תחרות קשה בקטגוריית הסמארטפונים, ואילו הכלכלה סובלת מהאטה.

היכולת של אפל ליצור התלהבות בקרב הצרכנים, ושליטתה בשוק היוקרתי יותר, מחסנת אותה במידה מסוימת בפני מיתון, להערכת משקיעים ואנליסטים. האייפון, שזכה להצלחה מסחררת מאז השקתו ב-2007, אחראי כיום ל-40% מהכנסות אפל, ושולי הרווח שלו מוערכים בכ-60%.

האנליסט ביל צ'וי מחברת ג'ני קפיטל מרקטס צופה כי אפל תמכור יותר מ-100 מיליון מכשירי אייפון ב-2012. לפי הדו"ח של צ'וי, שהגיע לידי הבלוג AllThingsDigital, אפל צפויה למכור 84 מיליון מכשירי אייפון בשנת 2011, ו-107 מיליון בשנה הבאה. העלייה הצפויה במכירות, לפי צ'וי, נובעת בין היתר מגידול במספר מפעילות הסלולר המשווקות את האייפון בעולם, והפוטנציאל הגלום בחברות שעדיין לא מוכרות את המכשיר, כמו טי מובייל בארה"ב וצ'יינה מובייל בסין, שלהן מספר גדול של מנויים. צ'וי ציין כי האייפון נמכר כיום ב-105 מדינות ועל ידי 228 חברות סלולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד