כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

תפוח דומע • מייסד אפל סטיב ג'ובס הלך לעולמו

בגיל 56 הלך לעולמו סטיב גוב'ס מייסד והמנכ"ל הראשון של חברת 'אפל לאחר שנלחם במחלה קשה • לפני כחודש הודיע על התפטרותו • החברה: "העולם איבד אדם מדהים"

בהצגת האייפד לפני מספר חודשים. סטיב גוב'ס
בהצגת האייפד לפני מספר חודשים. סטיב גוב'ס

סטיב ג'ובס, מייסד והמנכ"ל הראשון של חברת 'אפל' הלך הלילה (ד') לעולמו בגיל 56.

מותו של גוב'ס בא יממה לאחר מסיבת העיתונאים הראשונה של החברה בלעדיו כשהשיקה את מכשיר האייפון החדש שלה וכמעט חודש לאחר שהתפטר רשמית מתפקידו כמנכ"ל אפל.

גוב'ס נלחם במחלת הסרטן שנמצאה אצלו בלבלב מאז שנת 2004.

"איבדנו את בעל החזון וגאון היצירה, והעולם איבד אדם מדהים", נכתב בהודעה באתר חברת 'אפל'. "אלו מבינינו שזכו להכיר ולעבוד עם סטיב איבדו חבר יקר ומורה דרך שמילא אותנו בהשראה. סטיב השאיר בעקבותיו חברה שרק הוא היה מסוגל לבנות, ורוחו תשרה תמיד ביסודותיה של 'אפל'".

ג'ובס פרש באוגוסט האחרון מניהול החברה בשל מחלת הסרטן בה לקה. "תמיד אמרתי שאם יבוא יום ולא אוכל עוד לעמוד בהתחייבויות ובציפיות ממני כמנכ"ל אפל, אני אהיה הראשון להודיע על כך. לצערי, היום הזה הגיע", כתב ג'ובס לחבר המנהלים של אפל.

סטיב ג'ובס הקים את אפל מחשבים ב-1976 יחד עם סטיב ווזניאק ורונלד וויין כדי לייצר את האפל I, ולאחר מכן את אפל II, ליסה ומקינטוש. ב-1985 הודח מהחברה עקב נתונים כלכליים מאכזבים והוחלף בבן טיפוחיו, ג'ון סקאלי, שהובא לחברה שנתיים קודם מפפסי. ב-11 השנים הבאות הקים את חברת המחשבים NeXT והיה שותף בייסודו של אולפן האנימציות פיקסר ("צעצוע של סיפור", "רטטוי"). ב-1996 רכשה אפל את NeXT, דחקה הצידה את המנכ"ל דאז גיל אמליו ומינתה את ג'ובס שוב למנכ"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד