י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איך בסוכות הזה הכיור יישאר נקי

את אמנם לא בונה סוכה, אבל מגיעה אל החג מותשת • אז מי אמר שגם בחג עצמו חייבים להמשיך ולעבוד? • מתברר שאפשר לערוך שולחן חג יפיפה בלי לרחוץ אף לא כלי אחד

איך בסוכות הזה הכיור יישאר נקי



לא קל לשכנע נשים ללכת על חד פעמי. "אני כבר רגילה", "ככה נהגתי כל השנים", "ככה נהגה אמא שלי", "זה לא חגיגי".

אז זהו, שהיום השתנו הזמנים וכלים חד פעמיים הם לעיתים יפים יותר מהסט המסורתי שלך. נסי שנה אחת, אולי תתאהבי ברעיון? ערמת כלים הנערמת בכיור וממתינה לשטיפה ולהדחה אינה חלק מחויב המציאות בחג!

לדברי איציק מזרחי, מנכ"ל חברת 'מיטב' המייצרת, מייבאת ומשווקת מוצרים חד פעמיים ואריזות מזון, "עד לפני מספר שנים כלים חד פעמיים שימשו רק לפיקניקים ומסיבות רבות משתתפים בשל פשטותם ועיצובם. לאחרונה, בעקבות התפתחות תרבות האירוח, אנחנו רואים שינוי מגמה בשוק. היום כבר ניתן להשיג כלים חד פעמיים דקורטיביים ואיכותיים לאירוח חגיגי".

"יש הטוענים כי הכלים החד פעמיים אינם חגיגיים מספיק", מסביר מזרחי, "אך כשזה מגיע לשטיפת הכלים, ההתייצבות ליד הכיור העמוס מעייפת ומתישה. איכות הכלים החד פעמיים הדקורטיביים שאנו רואים היום בשוק היא גבוהה מאוד. הם קשיחים יותר, לא מתקפלים או נשברים ובעיקר- הם נראים יוקרתיים וחגיגיים ".

בעשר השנים האחרונות חלה עלייה מתמדת בשיעור הצריכה של כלים חד פעמיים ובתקופת החגים עולה הביקוש והצריכה בקרב הציבור החרדי כמעט מכפילה את עצמה. תחום הכלים החד פעמיים נותן מענה גם למי שתחום איכות הסביבה נוגע לליבו.

"כיום ישנם כלים מתכלים שעשויים מעלי במבוק או קני סוכר. הכלים מתכלים בטווח של עד 90 יום ובקומפוסט עד חודש", מסביר מזרחי. "מחירי הכלים המתכלים כמעט זהה לאלה הרגילים ומחירם רק הולך ויורד בשל מגמות עולמיות- מחיר הפלסטיק עולה ולכן פער המחירים בין כלי הפלסטיק למתכלים הולך ומצטמצם".



כמה זה עולה לנו?

מחירי הכלים מעט יקרים מכלי הפלסטיק הפשוטים אך האיכות, העיצוב והחיסכון בזמן עשיית הכלים שווים את המחיר הלא גבוה כלל.

ביקשתי קצת מחירים לדוגמה, והוא נותן לי מחיר כלים חגיגיים לשולחן של 10 סועדים:

צלחות הגשה: בין 8- 30 ש"ח

צלחות מנה עיקרית: 20 ש"ח

צלחות מנה ראשונה: 14 ש"ח

סט סכו"ם מלא הכולל סכינים, מזלגות, וכפות: 16.8 ש"ח

כוסות יין: 20 ₪

כוסות שתייה קרה 250 סמ"ק: 18 ש"ח

סה"כ מחיר הסט המלא: כ 120 ₪(12 ₪ לסועד).



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד