כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ה'פריץ' ששולט בהודעות השב"כ • טור מיוחד

קריאת השב"כ לשלול תקציבים מישיבה שראשיה קוראים להרג ערבים, מעלה תמיהה: מדוע מעולם לא נשמעה קריאה שכזו על מוסדות ערבים • הרב דוב פוברסקי על תקומת ה'פריץ'

ה'פריץ' ששולט בהודעות השב"כ • טור מיוחד

הבוקר קראתי כותרת מעניינת: 'השב"כ ממליץ למדינה לחדול מתקצוב ישיבות שמעודדות אלימות כנגד ערבים'.

אני לא רוצה להיכנס לעצם ההמלצה של השב"כ. לא נראה לי ראוי שהשב"כ עוסק בתקצוב ישיבות, אני חושב, שמוטב יעשו ראשי השב"כ אם יתעסקו בענייניהם: לכידת מבוקשים, רוצחים, שולחיהם ובדברים המסכנים את בטחון המדינה ואזרחיה, ויניחו לגורמים המתאימים להתעסק עם בני הישיבות, אך כאמור לא בזה באתי לעסוק.

כמדומני, כי הסכנה העיקרית והאמיתית לקיום המדינה, אינו מצוי ביין כותלי המוסדות הללו. גם אם הם מסיתים ומורים הלכה שאיננה פסוקה ואיננה נכונה. גם אם דבריהם הם בגדר של מעשה שלא ייעשה.

אין ספק כי המדינה כמדינה, לא אמורה לתקצב גופים העוינים אותה, ואת תפיסת עולמה ומדיניותה.

על אחת כמה וכמה שמדובר במדיניות הזוכה לקונצנזוס כמעט מוחלט.

הסתה לרצח ולאלימות, אינה בקונצנזוס, בקושי ניתן לראותה בשולי השוליים. אין ספק, כי על המדינה לפעול כנגד אותם גופים, בכל האמצעים העומדים לרשותה, ובראש וראשונה בהפסקת התקצוב לאותם גופים.

התופעה הקשה שהיא בגדר של מכת מדינה – תרתי משמע, נמצאת דווקא בהסתה הפרועה הקיימת בכל בתי הספר הממלכתיים, הכולל בתי הספר היסודיים והעל יסודיים, במגזר הערבי.

שם באופן שיטתי מסיתים לרצח אזרחים, כולל ילדים ונשים – באשר הם יהודים. ובמקרה הטוב יותר, הם מתעלמים מעצם קיומנו ומלמדים את ומחנכים את תלמידיהם שאין דבר שכזה יהודי בארץ ישראל.

שם מלמדים כי היהודים כבשו את ארצם שלהם. ארץ שמעולם לא הייתה של היהודים. והיהודים פלשו לארצם.

שם הם מלמדים את תלמידיהם כי הר הבית, מעולם לא נשא בתוכו את בית מקדשנו.

ולמרות זאת, כל המוסדות הללו מתוקצבים היטב על ידי המדינה. ולא רק זו אלא אף זו, שמעולם לא יצא השב"כ בפניה לרשויות לחדול ולתקצב את אותם גופים.
גם אותם עיתונאים שהצטרפו השבוע להמלצת השב"כ – מעולם לא שמענו אותם מכריזים הכרזות מסוג זה.

נראה כי יש גורמים וגופים שאצלם האמת ניתנת לפרשנות.

האמת האמיתית מצויה אצל אלה, במטרה, ולא בדרך. אם היא משרתת את המטרה, הרי היא אמת רצופה. אך אם איננה תואמת את האג'נדה שלהם, אז אותם כללים הופכים להיות שקר מוחלט – ולהפך.

כך היה בגלות אירופה וצפון אפריקה, וכך בגלות ישראל. תמיד היהודים הם הנרדפים, הם המואשמים בנושאים שעמיתיהם הגויים – צדיקים גמורים.

או שלא השתחררנו מעולו של ה'פריץ' או שהגלות עדיין בעוכרינו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד