י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בצה"ל נערכים: רבבות יגיעו למערת המכפלה

צה"ל החל בהיערכות לקראת הגעתם של למעלה מ-45,000 מתפללים למערת המכפלה בחברון, במהלך חול המועד סוכות • "המטרה העיקרית – מניעת חיכוך בין האוכלוסיות באזור"

מערת המכפלה. צילום: דב האזרחי
מערת המכפלה. צילום: דב האזרחי

בחטמ"ר יהודה נערכים להגעתם של למעלה מ-45 אלף מתפללים לחברון – בעיקר למערת המכפלה – זאת במהלך ימי חול המועד סוכות. מספר המתפללים השנה ביחס לאשתקד גבוה יותר בכמה אלפים וצה"ל מעבה את הכוחות בסביבת חברון.

מאות חיילים יתגברו את צירי התנועה הרכובה והרגלית באזור, הוקמו חסימות נקודתיות ונפתחו צירי תנועה נוספים. כמו-כן, באזור תוגברו כוחות של משטרה צבאית, משטרת ישראל ורפואה.

“המטרה העיקרית שלנו היא למנוע חיכוך בין אוכלוסייה פלסטינית לאוכלוסייה היהודית בגלל הפוטנציאל הגלום לפגיעה בכמות גדולה של אנשים", הסביר קצין האג"ם של החטיבה מרחבית יהודה, רס"ן ניר יוגב. “כל אירוע ירי, למשל, יכול להפוך לאירוע רב נפגעים, ועל כן עלינו להיערך בהתאם, למרות שאיננו רואים עליית מדרגה בנושא".

המתפללים הרבים מגיעים מכל קשת היהדות ומכל רחבי הארץ, בדרך כלל בקבוצות מאורגנות. כבר בחג הכיפורים החלו לנהור מאות מתפללים לחברון בכדי להתפלל במערת המכפלה, וצה”ל נערך לקראת כך. בסוכות, במקביל לתפילות במערת המכפלה, נערכים סיורים באזור חברון כמו הקאסבה וקבר עותניאל בן קנז, בתיאום מלא עם צה"ל.

בעקבות הטבח במערת המכפלה באמצע שנות ה-90, קבעה וועדת שמגר כי האתר יחולק לשני אזורי תפילה נפרדים - היהודי (ציון יעקב והחצר) והמוסלמי (אולם יצחק). עם זאת, נקבעו עשרה ימים "חריגים" בכל דת, בהם המערה נפתחת במלואה באופן בלעדי ליהודים או למוסלמים. בחטמ"ר יהודה ציינו כי אורח החיים הפלסטיני בחברון לא נפגע עקב הנהירה הגדולה של המתפללים, וכי זהו חלק מהקיום הנורמטיבי של סטטוס-קוו בין הדתות באזור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד