ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ונשמרתם • המדריך המלא לחג הסוכות

במד"א מזהירים מהסכנות האפשריות במהלך בניית הסוכה, ההכנות לחג והטיולים במהלכו • איך תימנעו מסכנות החג וכיצד תטפלו במידת הצורך? המדריך

בונים סוכה. צילום: יעקב נחומי
בונים סוכה. צילום: יעקב נחומי



מדי שנה, מטפלים צוותי מד"א בפגיעות המתרחשות במהלך בניית הסוכה, ההכנות הרבות לחג או במטיילים שנפגעו במהלך ימי חול המועד ברחבי הארץ.

אחת הדוגמאות לכך אירעה בשבוע האחרון, כאשר נזעקו צוותי מד"א להעניק טיפול לגבר שנפל מקומה רביעית במהלך בניית הסוכה במרפסת ביתו.

צוות מד"א שהגיע למקום העניק לנפגע טיפול ראשוני ופינה אותו להמשך טיפול בביה"ח.

על כן, מגישים במד"א את המדריך השלם לשמירה על שלומכם ובריאותכם לקראת החג, ובמהלכו.


לקראת החג

פגיעה במהלך בניית הסוכה

במהלך הימים שבין יום הכיפורים לסוכות, מתקבלות במד"א קריאות רבות שעניינן בוני סוכות שנפגעו במהלך העבודה.

איך נימנע?

- במהלך הקמת דפנות הסוכה, יש להקפיד להרחיק מהאזור ילדים על מנת שלא ייפגעו מדופן שעלול ליפול עליהם. בנוסף, יש לוודא חיזוק הדפנות זו לזו באופן כזה שלא תתאפשר קריסתן. יש להקפיד במיוחד כאשר מדובר בדפנות עץ, או כל חומר קשיח אחר.

- במהלך הנחת הסכך, יש להיזהר בעמידה בגובה. אין לטפס על מעקה המרפסת, או על סולם שאינו יציב. את הסכך יש לחזק לגוף הסוכה כך שלא יעוף מגובה ויפצע עוברי אורח.

- כפות דקלים- בקצותיהם של כפות הדקלים ישנם 'קוצים' העלולים להיתפס באצבעותיהם ובידיהם של העוסקים בבניית הסוכה. יש להרחיק את כפות הדקלים מילדים ולוודא שלא יידקרו מהן. בנוסף, יש לאחוז בכף הדקל מתחתיתו ולא בין העלים מחשש לבעלי חיים העלולים להימצא שם ולגרום נזק.

- תליית קישוטים: אין לעמוד על מעקות, סולמות לא יציבים, כסאות וכו', על מנת לתלות את קישוטי הסוכה. יש להקפיד שילדים לא ייפגעו ולא ייפלו מגובה במהלך קישוט הסוכה ויש לוודא שמבוגר אחראי נמצא בסמוך ומשגיח עליהם. נפילה מגובה עלולה לגרום לנזק לעמוד השדרה, לזעזועי מוח ובמקרים קשים אף למוות.

- במהלך חיבור הסוכה לחשמל, יש לשים לב שלא לגעת בחוטי חשמל חשופים או בנקודות חשמל שאינן בטיחותיות. יש לוודא כי בטרם חיבור הסוכה לחשמל אין זרם בשקעים השונים, על מנת להימנע מהתחשמלות.

- ארבעת המינים: שווקי ארבעת המינים, כפי שנהוג, מצויים על פי רוב בסמוך לכבישים סואנים ובמרכזי הערים. במידה ומגיעים לאזור עם ילדים, יש להקפיד על השגחה מלאה, כך שלא יתפרצו חלילה לכביש או יאבדו בהמון.

- בכל מקרה של פגיעה, יש להזעיק מיידית את מד"א בחיוג למוקד 101. במקרה של נפילה מגובה, אין להזיז את הנפגע ואין להרימו.

יוצאים לטייל בחג?

חג הסוכות הבא עלינו לטובה, מביא עימו גם מטיילים רבים, המנצלים את ימי השמש האחרונים לפני בוא החורף ומסיירים בכל פינה בארץ. על כן, נרשמות במד"א קריאות מרובות לטיפול בנפגעי התייבשות, תאונות דרכים וכן לחילוץ מטיילים שנותרו ללא מזון ושתייה באזורים שונים.

שימו לב:

- חשוב להתכונן מראש לטיול ולהצטייד בכמויות גדולות של שתייה - רצוי מים קרירים או קרים. מומלץ ללבוש מכנסיים ארוכים, כובע עם שוליים רחבים, חולצות עם שרוול ארוך, נעליים סגורות (רצוי גבוהות) ובשום פנים ואופן לא סנדלים.

- כדי להימנע משיזוף יתר, חשוב מאוד להצטייד בקרם שיזוף בעל מקדם הגנה גבוה. בימים חמים ובשהייה בחוץ מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה ואפשר להגיע להתייבשות, מומלץ שלא לטייל ב"שעות החמות".

- הקפידו לטייל בשבילים מסומנים ולא לסטות מהם, מומלץ לטייל תמיד לכל הפחות בזוגות.

- בתקופה זו במיוחד, יש להתעדכן באופן קבוע במזג האוויר הצפוי, על מנת להיערך כראוי. גשמים עזים עלולים להתחיל לרדת בתקופה זו של השנה ומטיילים עלולים למצוא עצמם במהירות בנחלים שמתמלאים או באזורים קרים מאוד.

- מומלץ להצטייד בערכת עזרה ראשונה תקנית של מד"א.

אזהרה והצהרה

- בשום אופן אין בהנחיות הנ”ל להקנות סמכויות טיפול או אבחון מעבר לרמת ידיעותיך בהגשת עזרה ראשונה.

- הנחיות אלו אינן באות במקום קורס עזרה ראשונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד