כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לראשונה: מאסר בפועל בעוון נהיגה בשיכרות

נהג שנתפס כשבדמו נמצאים 470 מ"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף נשלח לשבעה ימי מאסר בפועל ובנוסף נשלל רישיונו למשך שלוש שנים בפועל. מנכ"ל אור ירוק: "הנורמה מי ששותה לא נוהג חייבת להיות מושרשת עמוק יותר"

לראשונה: מאסר בפועל בעוון נהיגה בשיכרות

בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, פסק לפני מספר ימים, כי תום גור ארי ישלח לשבעה ימי מאסר בפועל, בעוון עבירה חוזרת של נהיגה בשכרות. גור ארי נתפס על ידי המשטרה בתאריך 15.04.2011 כשבדמו נמצאים 470 מ"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף, כשרף האכיפה הוא 290 מ"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף. בשנת 2008 נתפס גור ארי בפעם הראשונה כשדמו כמות אלכוהול גבוהה מהמותר. שופטת בית משפט השלום לתעבורה, מרים אלקסלסי, נעתרה לבקשת התביעה ופסקה כי גור ארי ישלח לשבעה ימי מאסר בפועל החל מ-24.10.2011 ויוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 ימים.

השופטת אלקסלסי כתבה בגזר הדין כי: "כאשר נאשם מורשע פעם שנייה בנהיגה בשכרות, הרי שהמסקנה החד משמעית היא שפסילת רישיון הנהיגה לתקופה ממושכת, לא היוותה עבורו עונש מרתיע דיו... אין צורך להמתין לתאונה קטלנית שאולי תתרחש בנהיגה הבאה שלו בשכרות, כדי להצטער על כך שלא מוצה הדים עמו בפעם הקודמת".

בנוסף נשלל רישיונו של גור ארי למשך שלוש שנים בפועל, כמו כן, פסקה השופטת אלקסלסי, כי רישיונו של גור ארי יישלל על לתקופה של ארבע שנים על תנאי וזאת למשך שלוש שנים כל עוד גור ארי לא ינהג תחת השפעת אלכוהול או בזמן השלילה. כמו כן קנסה השופטת את גור ארי ב-3000 שקלים.

עונש מאסר בפועל בעוון נהיגה בשכרות הינו עונש חריג ולא מקובל על עבירות מהסוג הזה. העונש מצטרף לעונש מאסר נוסף שניתן בעוון נהיגה תחת השפעת אלכוהול ברמה גבוהה מהמותר, על ידי בית במשפט בתקופה האחרונה. ניתן לומר כי בתקופה האחרונה מתחילים בתי המשפט להתייחס בחומרה לעבירות של נהיגה בשכרות.

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא מהגורמים השכיחים להתרחשותן של תאונות דרכים קטלניות. האלכוהול פוגע בקשב, בזיכרון, הקואורדינציה מתדרדרת, יש רפיון מחשבתי, יכולת שיפוט לקויה, עלייה בשגיאות בנהיגה, הראייה נפגעת ויכולת התגובה והשליטה ברכב נפגעים. הנורמה "מי ששותה לא נוהג" חייבת להיות מושרשת עמוק יותר באמצעות חינוך והסברה בקרב ציבור הנהגים, במיוחד הצעירים שבהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד