י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הקריסה: הרופאים המומחים מתקשים להתמודד

שביתת המתמחים ממשיכה לזעזע את המערכת הרפואית: בחדרי המיון של בתי החולים מורגש עומס רב - פועלים במתכונת חירום • המתמחים דוחים כל אפשרות של פשרה • הגר"ע: "פיקוח נפש"

מחאת המתמחים. צילום: פלאש90
מחאת המתמחים. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

שביתת המתמחים, הנכנסת כבר ליומה השני, ממשיכה לזעזע את המערכת הרפואית בארץ. בחדרי המיון של בתי החולים מורגש עומס רב בעיקר במחלקות המיון ובמחלקות הפנימיות, אך גם במחלקות האחרות.

חדרי המיון מופעלים ברוב בתי החולים במתכונת חירום, ניתוחים בלתי דחופים מבוטלים וחלק מהנהלות בתי החולים קראו לחולים שאינם מוגדרים כדחופים שלא להגיע. גם מרפאות החוץ סגורות בחלק מבתי החולים.

באין מתמחים נאלצים מנהלי מחלקות ורופאים בכירים ומומחים לבצע עבודות שמבוצעות בימים של שגרה בידי המתמחים. צריך לזכור שהבוקר נוספו על המתפטרים מאתמול מתמחים נוספים, שמימשו את מכתבי ההתפטרות שלהם. לא קל להם לרופאים המומחים 'לחזור לאחור', לימי התורנויות. חלקם אף הביע חשש שהמומחים, חלקם בגיל מתקדם, לא יעמדו בכך לאורך ימים ויקרסו.

נכון ליום האתמול לא הופיעו לעבודה 387 מתמחים, בעיקר מבתי החולים רמב"ם בחיפה, איכילוב בתל אביב ומאיר בכפר סבא, אך היו גם מספרים קטנים של מתמחים שלא הופיעו לעבודה בבני ציון בחיפה, שיבא תל-השומר, וולפסון בחולון ואסף הרופא שבצריפין.

בתוך כך נמשכים המאמצים להגיע לידי פתרון. מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, הפרופ' רפי ביאר, קרא למתמחים לחזור למשא ומתן. "הצעת סגן השר מתקרבת מאוד לדרישות הרופאים המתמחים ולכן אני קורא להם להמשיך בהידברות", אמר, כשהוא מתייחס כמובן לסגן השר יעקב ליצמן.

אלא שבינתיים דוחים המתמחים כל אפשרות של פשרה. הלילה הם דחו את בקשת שופטי בית הדין הארצי לעבודה לקבוע מתווה להידברות עם משרדי האוצר והבריאות. המדינה, מצידה, הגדירה את ההתפטרות "קולקטיבית" ותבעה להוציא צווי מניעה. נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, אמרה כי צריך לזכור כי ההחלטות בעניין המתמחים ישפיעו על מערך יחסי העבודה במשק.

הבוקר נפגש יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים אלי ישי עם הגר"ע יוסף מיד לאחר תפילת שחרית, ותיאר בפניו את נזקי שביתת המתמחים ואת המצב בבתי החולים. הגר"ע אמר לו כי מדובר ב"פיקוח נפש ממש" וכי "חובתה של הממשלה לעשות הכול לטובת הרופאים ובעיקר המתמחים וכי נכון יהיה למצוא את המשאבים הנדרשים כדי להשלים את התהליך בהקדם האפשרי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד