י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קנאי לונדון מכחישים: לא הפרענו להספד של מרן הגראי"ל שטיינמן

לאחר שניסו למנוע את ההספד שנערך על מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בלונדון בהשתתפות אלפים מתושבי העיר - כעת, במכתב התרמה לפעילותם מתנערים הסיקריקים מהפעילות הנמרצת שקיימו ערב ההספד ומכחישים: שקר וכזב • המכתב - בפנים

ההספד בלונדון
ההספד בלונדון





לפני כשבועיים התקיים בלונדון הספד על מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. סיקריקים מלונדון, ניסו למנוע את קיומו של ההספד. על אחד העסקנים בשם אשר גראד מראשי קהילת הקנאים הקיצונים בלונדון פורסם כי שיגר מכתבים לרבנים, בכדי למנוע מהם לאפשר את קיום עצרת המספד.

המכתב נגד העסקן אשר גראד ערב ההספד



כעת מתברר ככל הנראה כי השמועות על מעורבותו של הנ"ל בהפרעה להספד מפריעות לו באיסוף הכספים שלו לטובת "חיטוטי שכבי", והוא מפרסם מכתב ברכה שכתבו לו מספר רבנים מרבני לונדון בו הם טוענים כי השמועות על מעורבותו הן שקר וכזב.

במכתב עליו חתומים שני רבנים מלונדון, הרב שלום פרידמן והרב זאב הלוי פלדמן, מבקשים הרבנים לסייע לאשר גראד ומכחישים כי פעל למנוע את קיום ההספד: "והיום בבוקר שאלנו לראש הקהל שליט"א אם קיבל איזה מכתב מר' אשר הנ"ל בעניין ההספד וענה שכבר ענה לכמה אנשים שזה שקר וכזב ולא קיבל שום מכתב ממנו. והח"ק ובראשם העסקן הדגול הנ"ל כל פעולותיהם כל השנים הוא בהסכמות והתייעצות הרבנים שליט"א ויש להם סייעתא דשמיא רבה והם שליחי מצווה שליחי רחמנא ושליחי דידן ואשרי כל שמסייעם לטובת הכלל", נכתב במכתב הרבנים.





כזכור, כפי שפפורסם ב'בחדרי חרדים' לפני כשבועיים התקיים הספד ענק בנוכחות כל רבני העיר לזכרו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, שוטרים שמרו על הסדר, לאחר שמחוץ לאולם ההספד התקיימה משמרת מחאה של קיצונים. ההספד התקיים באולמי 'יסודי התורה' - הגדול שבעיר.

ההספד התקיים בצל ביקורת ומחאה חריפה, בשל מה שמרבית רבני העיר מכנים "בזיון כבוד תלמידי חכמים", על ידי סיקריקים קיצונים בלונדון.

סאגת ההספד החלה, כאשר הנהלת הקהילה החרדית בלונדון, החליטה לקיים הספד לזכרו של מרן הגראי"ל זצ"ל, בבית המדרש ויז'ניץ-מונסי בשכונת סטמפורד היל בלונדון, בו הקהילה מקיימת את כל האירועים התורניים המרכזיים שלה.

אלא שהקיצונים בעיר, החליטו לצאת נגד קיום ההספד, ולחצו על בעלי האולם והמארגנים בעניין. עקב זאת המארגנים נסוגו מכוונתם והחליטו לערוך הספד צנוע בבית המדרש ויז'ניץ, הקטן יחסית.

אלא שאחרי שנודע לציבור הרחב שמיקום ההספד שונה, הרוחות בלונדון החלו לסעור נגד הסיקריקים. רבנים הביעו זעם ומחאה על מה שכינוי "בזיון תלמידי חכמים".

"התושבים והרבנים כעסו מאוד", מספר ל'בחדרי' אחד התושבים. "אמרו שהקיצונים הללו, מומחים בביזוי רבנים המבקרים בלונדון. הם קיימו עצרת נגד ראב"ד העדה החרדית, הפגינו נגד האדמו"רים תולדות אהרן, דושינסקיא, ראחמאסטריווקא, בעלזא, ועכשיו לא מתביישים לבזות גדול הדור לאחר פטירתו".

הלחץ על ראש הקהילה הרב דוד פראנד היה כבד מאוד, ונדרש ממנו שלא להיכנע לסיקריקים, ולקיים את ההספד כמו שהוחלט בבית הכנסת ויז'ניץ-מונסי.
קנאים לונדון אשר גראד הספד איסוף תרומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד