א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פרסום ראשון; מבוכה משגגה: בחתימת ההסכם הפסידו 50 מיליון לעולם התורה

הנציגות החרדית חתמה על כך שתקציב תמיכת המדינה במוסדות התורניים יעמוד על סכום נמוך ב-52 מיליון שקלים ממה שהושג קודם לכן בהחלטת הממשלה • אלו הנתונים העולים יומיים אחר ההודעה על ההישג בשמירת התקציב - בלי יכולת לשנותו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



פרסום ראשון: למרות הצהלות בעקבות הכנסת תקציב עולם התורה והישיבות בבסיס תקציב 2019, ל"בחדרי חרדים" נודע על דרמה שמתחוללת בשעות האחרונות מאחורי הקלעים.

מסתבר כי עולה חשש על שגגה שאירעה בליל אישור התקציב, וכי הנציגות החרדית חתמה על כך שתקציב תמיכת המדינה במוסדות התורניים יעמוד על סכום נמוך ב-52 מיליון שקלים ממה שהושג קודם לכן בהחלטת הממשלה מיום 5.3.2017.

כזכור, בהחלטה מספר 2468 של הממשלה הוחלט לעלות את גובה הסכום של תקצוב המדינה למוסדות התורה ב-52 מיליון שקל נוספים לשנים 2017 ו-2018 לכל שנה, ולעלות את התמיכה מסכום של 1,171.5 ש"ח לסכום של 1,224 ש"ח, וזאת כדי להתאים את התקצוב למספר תלמידי הישיבות שנוספו עד סוף שנת 2016.

אולם, כאמור, מתברר כי הנציגים החרדים אשר חתמו על הסכום הסופי עם משרד האוצר לתקציב שנת 2019, בליל יום שישי האחרון, חתמו על מסמך שבו מופיע הסכום הישן משנת 2016 ולא החדש שכבר הושג לשנים 2017 ו-ו2018, הכולל כאמור תוספת של 52 מיליון שקל.

הבעיה כעת כפולה ומכופלת, זאת לאחר שכלל נציגי סיעות הקואליציה חתמו על מסמך בו הם מתחייבים שלא לדרוש בהמשך תקציביים נוספים, מה שסוכם כעת - הוא מה שיבוצע בפועל.

יצוין, כי חתימת המפלגות החרדיות על ההסכם בליל אישור התקציב - נעשתה בפועל על ידי נציגי השר אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן, בעוד שח"כ משה גפני לא אישר את הפרטים ולא חתם על ההסכם.



צילום משה גולדשטייןצילום: צילום משה גולדשטיין
צילום משה גולדשטיין


כזכור, לאחר אישור התקציב פרסמו המפלגות החרדיות הודעה משותפת: "בסיכום בין ראשי המפלגות החרדיות עם רה"מ נתניהו נקבע כי כל תקציבי הישיבות ועולם התורה יכללו בבסיס התקציב לשנת 2019 ולא יוחרגו כפי שהתכוונו מלכתחילה באוצר".

עוד נאמר בהודעתן של המפלגות החרדיות: "בכדי להגן על צרכי הציבור החרדי ולשמור על מה שנחתם בהסכמים הקואליציוניים, החליטו ראשי הסיעות החרדיות לקחת אחריות ציבורית ולהצטרף לסיכום עם כל ראשי סיעות הקואליציה לפיו לא יועלו דרישות תקציב נוספות מעבר למה שסוכם".

"בכך בוטל הקיצוץ שהוצע בתקציבי הישיבות, תוך ביטול הצורך המיותר להיראות כסחטנים הדורשים שוב ושוב כסף מחדש כביכול, ותקציב המדינה יכלול את כל התחייבות הממשלה כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים עם הסיעות החרדיות", הוסיפו.










תקציב עולם התורה קואליציוניים 50 מיליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד