ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

"מחזה שאנטוורפן לא ראתה": הספד היסטורי על מרן הגראי"ל זצ"ל

כמו בכל מדינות העולם בהן קיים ריכוז יהודי, גם באנטוורפן שבבלגיה נערך מספד ענק למרן הגראי"ל זצוק"ל בבית הכנסת הגדול של אנטוורפן. במקום השתתפו המונים מתושבי העיר וכל רבני העיר • הסופר ר' דוד דמן מאנטוורפן ל'בחדרי': "זו היסטוריה. עיר חסידית מתאבלת בהמוניה על מנהיג ליטאי"

ההספד באנטוורפן
ההספד באנטוורפן



כמו בכל מדינות העולם בהן קיים ריכוז יהודי, גם באנטוורפן שבבלגיה נערך מספד ענק למרן הגראי"ל זצוק"ל בבית הכנסת הגדול של אנטוורפן. במקום השתתפו המונים מתושבי העיר וכל רבני העיר.

המספידים היו המרא דאתרא הגאון רבי אהרן שיף ונכד מרן הגראי"ל רבי שמשון ברלין בנו של ראש ישיבת גאון יעקב הגר"ז ברלין, שהספיד אף בכולל האברכים של חסידי בעלז באנטוורפן ובישיבה בעיר.

"זה היה הספד היסטורי. בית הכנסת הענק היה עמוס מפה לפה. לא היה מקום להכניס סיכה. והעובדות שסופרו ריתקו את הקהל. ממש מתוק מדבש", אומר ר' דוד דמן מאנטוורפן, בעל הטור במשפחה. "הרב שיף סיפר סיפורים מדהימים שלא שמענו מעולם, והנכד, ביידיש מעולה פרס תיאורים אותנטיים על מידת האמת ודקדוק הדין של סבו הגדול. אני חושב שזו היסטוריה. עיר חסידית מתאבלת בהמוניה על מנהיג ליטאי", אמר בשיחה עם 'בחדרי'. "לא היה ובתקווה שלא יהיה כזה סוג הספד בעיר..", חתם.

המרא דאתרא הגר"א שיף בהספדו



















רבי אהרן לייב שטיינמן אנטוורפן הספד הרב אהרן שיף בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד