י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האברך שלח מכתב בלתי שגרתי למפקדת - הפטור הגיע אחרי שנה

שנה וחודש אחרי ששיגר אברך מבית שמש מכתב למפקדת לשכת הגיוס בו ציין כי על פי אמונתו ובשל השתייכותו לסאטמר לא יוכל לשרת בצה"ל ומבקש פטור • בחנוכה האחרון הוא קיבל את הפטור

קיצונים בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
קיצונים בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



סיפור מוזר אך כנראה אמיתי. אברך בשם בנימין רוטמן מבית שמש שלח מכתב ללשכת הגיוס, בו כתב כי הצהיר כי הוא לא מתייצב בשל השתייכותו לקהילת סאטמר ולפי פסק הדין של האדמו"ר מסאטמר זצ"ל אסור לו להיות חלק מהמדינה הציונית.

על פי הדיווח ב'דער בלאט' - ביטאונם של חסידי סאטמר, הוא קיבל לפני כחודש בדואר, פטור משירות צבאי.

המכתב נשלח לפני שנה וחודשיים, בתאריך י"ד חשוון תשע"ז.

לכבוד

סא"ל סיגי זלינגר

מפקד לשכת הגיוס

ירושלים

הנידון: בקשה לפטור מטעמי דת ומצפון משירות צבאי

אני הח"מ משתייך לקהילת נטורי קרתא דורש בזאת לפטור אותי משירות צבאי בפועל מאחר והשירות בצבא עלי לפי אמונתי הדתית בהתם לדין התורה הקדושה באיסור חמור ביותר כלדקמן:

1. כאנמור לעיל בקהילץתנו, ההתנגדטות לציונות ולמדינה הציונית היא מעיקרי אמונתנו הדתית. רבינו האדמו"ר מסאטמר זצ"ל חיבר בעניין ספר מיוחד בשם "ויואל משה". ספר זה הינו אצלנו ספר יסוד וספר לימוד חובה.

2. הרבי זצ"ל קובע בספר, שהקמתה ועצם קיומה של המדינה הם בגדר מרידה במלכות שמים וכפירה בתורה הקדושה ובעיקרי האמונה. אנו מקווים ומייחלים ומתפללים בכל יום לביטולה הגמור של המדינה הציונית, במהרה בימינו.

3. כמובן מאליו ואף מיותר לציין זאת, למי שנמנה על קהילתנו, שירות בצבא המדינה הציונית לא יתכן ולא יעלה על הדעת, אי אפשר להילחם ולהגן או לשרת דבר שמקווים לביטולו ולהעברתו מן העולם. שירות בצבא הינו הניגוד הכי חמור והכי חריף לכל מה שאנו מאמינים בו ופשוט אסור בתכלית האיסור.

באמצע המכתב הוא מדגיש וכותב: "רבותינו קבעו שלפי דין תורתנו הקדושה, שירות בצבא המדינה אסור באיסור חמור עד כדי יהרג ואל יעבור!!!".

בסעיף 4. הוא כותב למפקדת לשכת הגיוס בירושלים דאז: "אם כן איפוא, שירות בצבא מנוגד לצו מצפוני ומצוות דתי ואסור עלי לפי אמונתי הדתית באיסור חמור, הטלת חובת שירות צבאי עלי בכוח ובכפייה יהיה הפרה בוטה, גסה וחמורה של חופש הדת והמצפון. הדבר יהיה גם הפרה שלטונית של סעיף 18 לאמנה הבינלאומית בדבר זכויות אזרחיות ומדיניות משנת 1966 (ICCPR) על כל ההשלכות".

לסיום, הוא כותב: לאור האמור, אני דורש לפטור אותי משירות צבאי מטעמי דת ומצפון (לפי סעיף 36 לחוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו 1986).

בנימין רוטמן, החיד"א 5/5, בית שמש.

ביום ראשון של חנוכה - כ"ה כסליו תשע"ח, קיבל האברך בנימין את הפטור המיוחל. בו נכתב "בהתחשב בצרכי הצבא הוחלט שלא לגייסך לשירות ביטחון".

הכותרת בביטאון 'דער בלאט' מציינת כי "אברך מבית שמש קיבל פטור אחרי שהצהיר כי הוא חסיד סאטמר ואסור לו לשרת בצבא הציוני". עם זאת, מציינים בסוף הכתבה, כי יתכן והפטור שקיבל, הוא בשל הגיעו לגיל 24 ועל פי חוק הגיוס המתוקן, מי שמגיע לגיל זה מקבל לעת עתה, פטור אוטומטי משירות צבאי.

הכתבה והמכתבים







לכניסת לאתר 'הידברות'
פטור משירות צבאי סאטמר לשכת גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד