כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אבו מאזן קילל את טראמפ: "ייחרב ביתכּ"

זה עניין של זמן, עד שטראמפ יגיב לדברים הקשים שהפנה כלפיו יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס שבנאום אתמול בפני הפרלמנט הפלסטיני גם קינח בקללה שיחרב ביתו

אבו מאזן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אבו מאזן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע בשבוע שעבר כי בכוונתו לקצץ בכספי הסיוע לפלסטינים, מאחר והם מסרבים להכנס למשא ומתן עם ישראל.

אתמול (ראשון) נאם אבו מאזן מול הפרלמנט הפלסטיני ואמר כי, לא תהיה לו שום בעיה לדחות את התוכנית שהציעו האמריקאים מאחר והיא בלתי מתקבלת על הדעת.

בנאומו תקף אבו מאזן בצורה חריפה את טראמפ, בכלל מאז הכרת הנשיא בירושלים כבירת ישראל הטונים עלו בין וושינגטון לרמאללה.

אבו מאזן שב והביע את התנגדות הפלסטינים להכרתו של טראמפ בירושלים כבירת ישראל, ותקף את טראמפ על שהאשים את הפלסטינים בכך שסירבו לשאת ולתת עם ישראל.

"הוא (טראמפ) אמר בציוץ לא ניתן כסף לפלשתינים כי הם דחו את המשא ומתן", אמר אבו מאזן. "תתבייש לך. מתי דחו את השיחות? איפה המשא ומתן שדחינו?".

טראמפ הרגיז את הפלסטינים והמוסלמים ברחבי העולם, כאשר הכריז בסוף השנה האזרחית שעברה, כי ארה"ב תכיר בירושלים כבירת ישראל ותעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים.

"אנחנו יכולים לומר לא לאיש, אם הדברים קשורים לגורלנו ולעם שלנו, ועכשיו אמרנו לא לטראמפ" אמר אבו מאזן בנאום "אמרנו לו שהעסקה של המאה היתה סטירת המאה אבל אנחנו נחזיר לך סטירה". הוסיף.

עוד אמר אבו מאזן כי הפלסטינים דחו את בקשת ארה"ב לעצור תשלומים לכ-35,000 משפחות של פלסטינים שנהרגו ונפצעו בעקבות הסכסוך עם ישראל, כולל מחבלים מתאבדים ולדבריו, התשלומים למשפחות הרוצחים יימשכו.

בנאום תקף אבו מאזן את הציונות, כשאמר "האירופאים רצו להביא את היהודים מאירופה לכאן כדי לשמור על האינטרסים של האירופאים באזור" לסיום קילל אבו מאזן את הנשיא האמריקני ואמר: "ראיתי בטוויטר ציוץ, "אנחנו לא מביאים לפלסטינים כסף מפני שהם מסרבים למשא ומתן, יח'רב ביתכּ [יחרב ביתך]. איפה הצעת לי את זה? בטלפון? בטלוויזיה?".

טראמפ לא הגיב לדברי אבו מאזן, אך מהכירות עם האיש, הדבר לא יעבור בשתיקה.
אבו מאזן דונלד טראמפ ירושלים בירת ישראל קללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד