י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מ'הפלג' למנהטן: בכיר הפלס אצל הרב פינטו

הוא שימש כסגן עורך הפלס ואחד מדובריו הבולטים והנמרצים של הפלג מאז הקמתו, כשלפתע - בחודשים האחרונים - נעלם מאור הזרקורים • בחדרי בחשיפה ראשונה ומתועדת על מקומו החדש והמפתיע של ישעיהו ויין לצידו של הרב יאשיהו פינטו במנהטן

ישעיהו ויין לצד הרב פינטו. צילום: מתוך הסרטון
ישעיהו ויין לצד הרב פינטו. צילום: מתוך הסרטון



חשיפה: לאחר שמאז הקמת הפלס כיהן ישעיהו ויין כסגן העורך בעיתון, ואף היה מראשי הדוברים של הפלג בתקשורת, בחודשים האחרונים נעלם שמו מהעיתון והוא נצפה פעמים רבות מתלווה לרב יאשיהו פינטו למסעותיו בחו"ל ומשתתף בהרצאותיו של הרב בישיבתו במנהטן ועוד, ונראה כי הוא מסתופף בצילו יחד עם בנו ממלא מקומו של הרב פינטו ומקורבים אחרים.

בימים אלו שוהה הרב פינטו בארה"ב ומקיים שם סבב הרצאות. ל'בחדרי חרדים' הגיעו תיעודי וידאו משיעורי תורה של הרב פינטו בארה"ב - בלוס אנג'לס, במנהטן ובערים נוספות, שם נלווה אליו ויין. באחד השיעורים בשבוע האחרון, אף נראה ויין משתתף באופן פעיל ומתפלפל עם הרב פינטו על דבריו בשיעור.



יצויין כי הרב פינטו עצמו הוא בוגר ישיבת 'מעלות התורה' וידוע בקשריו החמים עם הגר"ש אוירבך. האם נרקם או מתהדק הקשר בין חצרו של הגר"ש אוירבך לחצירו של הגר"י פינטו? או שמא דווקא להיפך זהו ההסבר להעלמותו של ישעיהו ויין מהנוף התקשורתי לטובת חצירו של הרב יאשיהו פינטו? ימים יגידו.

הרב פינטו מחלק את זמנו בין מוסדותיו באשדוד, לוס אנג'לס, מנהטן ועוד בהם הקים את מוסדות שובה ישראל. לרב פינטו חסידים רבים בעלי ממון וידוענים. חסידיו מפעילים דף פייסבוק בו מועברים שיעוריו של הרב פינטו - אותם הוא מוסר כשהוא חבוש בקסקט - בשידור חי לכל העולם ובהם צופים אלפים, התיעודים אותם אנו מביאים בכתבה מקורם בדף פייסבוק זה.

בשנים האחרונות סימן הרב יאשיהו את בנו יואל בן ה-18 כממשיך דרכו וממלא מקומו, והוא יושב לצד אביו בשיעוריו כשאף הוא חבוש בקסקט.
ישעיהו וויין יאשיהו פינטו הרב שמואל אוירבך הפלס לוס אנג'לס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד