י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תשובת הגר"ח: האם מותר להתלונן על גננת רשלנית לרשויות

ילדה קטנה יצאה מהגן ובמשך מספר שעות הסתובבה ברחובות השוממים כשהיא בוכיה ומותשת, עד שנמצאה והוחזרה להוריה. ובמשך כל הזמן הרב שעבר, הגננות אפילו לא שמו לב להעדרה, מחמת התעסקותן בעשרות הילדות האחרות • אביה המודאג שאל את הגר"ח קנייבסקי כיצד עליו לנהוג

הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר



אברך מודאג נכנס בשבוע האחרון למעונו של הגר"ח קנייבסקי, ושאל את שאלתו "יש לו ילדה קטנה הלומדת בגן מסוים, גן מקסים וטוב. והנה, לפני מספר ימים בשעות הבוקר, יצאה הילדה מפתח הגן ויצאה ל"טיול" ברחבי העיר...

במשך מספר שעות הסתובבה הילדה ברחובות השוממים כשהיא בוכיה ומותשת, עד שנמצאה והוחזרה להוריה. ובמשך כל הזמן הרב שעבר, הגננות אפילו לא שמו לב להעדרה, מחמת התעסקותן בעשרות הילדות האחרות, ה"י".

"האברך שאל את סבי", סיפר נכדו ונאמן ביתו הרב אריה קנייבסקי, "האם עלי להוציא את הילדה מהגן ולהעבירה לגן אחר, עם גננות אחראיות יותר?

השאלה מובאת בעלון ידידי יושר' שיוצא לאור על ידי 'ארחות יושר' בראשות הרב אריה קנייבסקי.

הרב אריה קנייבסקי מספר כי סבו הגר"ח השיב, כי אכן כך ראוי לו לעשות, מאחר שיש חשש סכנה לילדה באם מקרה זה יחזור שנית, וראוי להעבירה לגן אחר.

הוסיף השואל לשאול, האם להתלונן בפני הרשויות המתאימות וליידע אותם במה שאירע, בכדי שיטפלו בענין?

על כך ענה הגר"ח, כי אין להתלונן במקרה זה ולגרום נזק לגננות, שיתכן שאינן אשמות ביציאת הילדה מהגן, ומספק אין לגרום להן נזק, אך לגבי הילדה של השואל, שכבר הוכח שמועדת לברוח מהגן, כדאי להעבירה למקום אחר בו יש שימת לב הדוקה יותר.

עורך העלון מציין שכמובן שאין ללמוד ממקרה זה לאחר, וכל מקרה לגופו תלוי בנתונים שונים.
הרב חיים קנייבסקי ארחות יושר גננת רשויות גן ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד