כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מקים הנח"ל החרדי מאשר: הרב שטיינמן ראה בנח"ל החרדי פתרון לחייבי כריתות ומחללי שבת

הרב דוד בלוך ממקימי הנח"ל החרדי למנדי וביתאן ברדיו מורשת: אני רוצה להבהיר אחת ולתמיד אי בהירות, הנח"ל נועד רק לחייבי כריתות ולמחללי שבת • "הפלג הירושלמי הפיץ ומפיץ כל העת דברים שקריים בנושא", הוסיף הרב בלוך • האזינו

הרב דוד בלוך. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
הרב דוד בלוך. צילום: ארכיון בחדרי חרדים



הרב דוד בלוך ממקימי הנח"ל החרדי למנדי וביתאן ברדיו מורשת: אני רוצה להבהיר אחת ולתמיד אי בהירות, הנח"ל נועד רק לחייבי כריתות ולמחללי שבת.

בראיון לתכנית "מנדי ביתאן" ברדיו *כאן מורשת אמר הרב דוד בלוך כי מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל אמר שגדוד נצח יהודה המכונה 'הנח"ל החרדי' לא יכול להיות מיועד למי שאינו מחלל שבת ועובר על חייבי כריתות. הרב בלוך הוסיף כי 'הפלג' מפיץ דברים שקריים בשם הרב שטיינמן בנושא.



"אני רוצה להבהיר, יש אי בהירות, אני רוצה פעם אחת ולתמיד להבהיר: הרב שטיינמן ראה בנח"ל החרדי פתרון לחייבי כריתות ומחללי שבת. רק על זה היה מדובר. אני הייתי אצל הרב שטיינמן, כשאנחנו הגענו אליו ודיברנו על איזה שמסתובבים ברחוב, חלקם מחללי שבת וחייבי כריתות, חלקם קרובים מאוד לשם, על זה היה מדובר. על שום דבר אחר לא היה מדובר.

"על זה הוא אמר בחצי פה "לאלה זה דבר טוב במובן מסוים". אני יודע עדות גם מהרב אלישיב שבשיחה בינו לבין הרב שטיינמן הם דיברו רק על הנוער הזה. כפתרון, לא כאידיאל, כפתרון לנערים כאלה".

"אגיד לך עוד משהו, אמירה שהרב שטיינמן אמר למישהו אחר, לא לי: 'הם עברו כבר על כל חייבי כריתות שבתורה, רק את העבירה של לשרת בצבא הם עוד לא עשו? נו". מה שניסו לעשות כאילו הרב שטיינמן פשרן – זה קשקוש".

במענה לשאלה הרי בנח"ל החרדי אין רק מחללי שבת, השיב הרב בלוך: "אני לא מדבר כרגע עליי. מדבר רק על מה הרב שטיינמן אמר". "אנחנו מעולם לא סיפרנו שהרב שטיינמן נתן הסכמה. משמיצים אותנו כאילו אנחנו אומרים את זה, אבל זה לא אנחנו. אנחנו מעולם לא אמרנו את זה".

אז בעצם אנשים בסביבת הרב שטיינמן השמיצו אתכם לחינם?

"ברור".

אז יש לך ביקורת עליהם?

"נכון".

במקרה האחרון זה היה הנכד שלו.

"אני מבין את האילוצים שלו. מה שעשו מהסבא שלו, עשו לא עוול בל יכופר. אבל זה לא אנחנו, אין מה לבוא אלינו בטענות. גם מה שכן היה שהרב שטיינמן דיבר על אותם נערים שמחללים שבת, גם את זה לא אנחנו פרסמנו. זה נודע לא כי אנחנו אמרנו".

יצויין כי במכתבו המפורש של הרב שטיינמן בנושא שנשלח למשגיח הרב דן סגל וכן במכתבים שנשלחו ע"י הרב לוינשטיין נאמן ביתו לבנו של הרב שטרנבוך ובמקומות נוספים הובהר כי דעת הרב שטיינמן הייתה שאי אפשר למנוע הקמת מסלול שנועד לנערים כאלו, אולם בשום אופן לא נתן היתר להקמת הגדוד או לאי מי ללכת לצבא.

כך אף העיד נכדו הרב דוד שפירא בראיון שפורסם ביתד נאמן לפני כשבוע, כי מרן התבטא שאינו מוחל למי שאומר כי הוא יותר קל בעניין של הליכה לצבא, משום שבגללו התרבו ההולכים לצבא.

כתב 'בחדרי' יענקי פרבר ציין במענה למנדי גרוזמן בטוויטר כי הוא מעיד מעדות אישית על הוראת הרב שטיינמן שניתנה לאביו כאשר מרן הקפיד להזהירו כי הוא אינו מתיר בשום אופן ולאף אחד הליכה לצבא.
הנחל החרדי הרב דוד בלוך הרב אהרן לייב שטיינמן הפלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד