כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בליווי פרשים: קבלת פנים חמה לנתניהו בהודו • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו התחילו את מסעם בהודו והתקבלו בחמימות ע"י ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בטקס קבלת פנים רשמי ובמשמר כבוד עם למעלה ממאה חיילים. הטקס התקיים בארמון הנשיאות בדלהי • צפו בטקס קבלת הפנים

בליווי פרשים: קבלת פנים חמה לנתניהו בהודו • צפו
לעמ



ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו התחילו את מסעם בהודו והתקבלו בחמימות ע"י ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בטקס קבלת פנים רשמי ובמשמר כבוד עם למעלה ממאה חיילים. הטקס התקיים בארמון הנשיאות בדלהי.

רכבו של ראש הממשלה לווה ע"י פרשים. בטקס נוגנו המנוני שתי המדינות.

רה"מ נתניהו: "זהו שחר לעידן חדש בחברות הנפלאה בין הודו לישראל. זה החל בביקור ההיסטורי של ראש הממשלה מודי בישראל שיצר התלהבות רבה וממשיך בביקור שלי כאן, שאני חייב להודות מרגש מאוד עבור אשתי ועבורי, כמו כל תושבי ישראל. זה יעזור להמשיך לטפח את החברות שלנו, יביא לצמיחה, לשלום ולהתקדמות של שני העמים".

לאחר הטקס, ראש הממשלה נתניהו ורעייתו יחד עם ראש ממשלת הודו מודי השתתפו בטקס הנחת זר במקום שריפת גופתו של גנדי.

רה"מ נתניהו רשם בספר האורחים: "כל כך הרבה יופי ופשטות לכבוד האב המייסד של הודו המודרנית, אחד המנהיגים הרוחניים הגדולים בעולם".



נתניהו אמר בטקס קבלת הפנים: תודה לך ידידי מודי, על הידידות והאירוח יוצאי הדופן שהענקת לי, לרעייתי ולפמלייתנו. התרגשתי עד עמקי נשמתי היום מהטקס. זה היה ביטוי לא רק לכבוד שאתה רוחש לי, אלא לכבוד שאתה רוחש לעם ישראל ומדינת ישראל. אתה מנהיג מהפכן במובן הטוב ביותר של המילה "מהפכה". אתה מחולל מהפכה בהודו. אתה מזניק את המדינה המדהימה הזאת קדימה לעבר העתיד ואתה מחולל מהפכה ביחסים בין ישראל והודו.

אני בנו של היסטוריון. עמינו הם בני אלפי שנות היסטוריה. הודו וישראל הן שתיים מהציוויליזציות העתיקות ביותר על פני כדור הארץ, ולכן מדהימה העובדה שעד שאתה ביקרת בישראל, אף לא מנהיג הודי אחד ב-3,000 שנות קיום ריבוני יהודי שלנו לא ביקר בישראל. אתה המנהיג הראשון של הודו שעשה זאת. ולכן מדובר היה בביקור פורץ דרך. הוא הצית את הדמיון של כל הישראלים וכמובן הישראלים הרבים ממוצא הודי שהגיעו, ואיך אומר זאת? חשבתי שאני נמצא בהופעת רוק. זה היה אירוע היסטורי.

היום אנו מבשרים על עידן חדש ביחסים בינינו. יש בינינו יחסים דיפלומטיים מזה 25 שנה, אולם משהו שונה קורה עכשיו בזכות מנהיגותך ובזכות השותפות בינינו. ישנם שלושה דברים שמחברים בין מדינותינו. הראשון הוא שיש לנו עבר עתיק. השני הוא שיש לנו הווה תוסס. והשלישי הוא שאנו אוחזים יחד בעתיד מבטיח. אנו גאים בעברנו, בהיסטוריה העשירה שלנו ובתרומתם של עמינו לתרבות האנושית בתחומי הלשון, הספרות, המתמטיקה, הרפואה, הפילוסופיה, הדת. הטקסטים הגדולים ביותר שהפיקו בני האדם היו בסנסקריט ובעברית. אין יותר גדולים או ברי קיימא מהם. ואנו לעולם לא שוכחים זאת.
בנימין נתניהו נרנדרה מודי הודו מסע מדיני קבלת פים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד