כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

החשודים שוחררו והמחשבים הוחזרו: מה נשאר מפרשת הסחיטה הרועשת

פרשת החשד לסחיטת חנות אינטרנט במאה שערים: רק חשוד אחד נראה שיצא מפרשה זו עם כתב אישום, וגם הוא, על עבירות יחסית קלות, בשל מעורבותו בהפגנה שהתפרצה אל תוך החנות

השפיטה על משרדי טוהר המחנה בשבוע שעבר. צילום: חיים גולדברג
השפיטה על משרדי טוהר המחנה בשבוע שעבר. צילום: חיים גולדברג



פרשת החשד לסחיטה על ידי משמרת הצניעות מתמוססת: התיק שהחל בקול רעש גדול נראה כמי שמצטמק והולך. חשוד שמעצרו הוארך רק אתמול, שוחרר לפני זמן קצר למעצר בית.

הפרשה שהחלה כפרשה פלילית חמורה עם טענה לסחיטה באלימות, מצטמקת והולכת. דיוני המעצרים מגלים עוד ועוד פרטים מתוך תיק החקירה המשטרתי, שבינתיים מתקשה להוכיח שהחשודים התארגנו מראש לקיים הפגנות מול החנות, עד שתסכים לקבל את ההכשר הספציפי של 'חותם' מטעם טוהר המחנה.

עם זאת, ציינו בתביעה, שייתכן ויוגשו כתבי אישום בפרשה - נגד המעורבים או לפחות נגד אחד מהם, עליו כבר דווח ב'בחדרי' כי הוגשה הצהרת תובע - אך באישומים קלים יותר.

הפרשה כזכור החלה לפני שבוע. חוקרי ימ"ר ירושלים עצרו שלושה שנחשדו כי סחטו באיומים ואף התפרעו וגרמו נזק לחנויות אינטרנט בשכונות חרדיות, בעיקר חנות אחת ספציפית ברחוב העמלים בשכונת בית ישראל סמוך לישיבת 'מיר', שלא הסכימו לקבל עליהם את כשרות 'חותם' של ועד 'טוהר המחנה'. בהמשך, נעצרו שניים נוספים.



על פי חשד המשטרה, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', כשרות 'חותם' באמצעות 'טוהר המחנה' - משמרת הצניעות, שלחו אנשים להפגין בסמוך לאותן חנויות שהסירו את כשרותם, וזאת על מנת לאלץ אותם להחזיר אותה. בין העצורים, היה גם חסיד תולדות אברהם יצחק, המשמש כנציג 'חותם' בירושלים. למחרת מעצרם, החוקרים עצרו אף את בנו של אחד החשודים בפרשה כשהגיע להביא עבורו בגדים ותפילין לתחנת המעצר, ואתמול (ראשון) נעצר חשוד חמישי.

הפגנה השבוע מחוץ לחנות האינטרנט. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

כעבור שבוע, ביום ראשון, המשטרה שחררה את נציג חותם בערבות ואף החזירה לטוהר המחנה את המחשבים שהוחרמו ממנה במהלך הפשיטה.

מאוחר יותר, הובאו ארבעה מהחשודים לבית המשפט, שם הוחלט לשחרר שלושה. כנגד הרביעי, בן 52, הוגשה הצהרת תובע עם בקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים עד להגשת כתב אישום. השופטת קיבלה חלקית את הבקשה והאריכה את מעצרו ביומיים. היום, התקיים דיון בערר שהוגש בעניינו, וגם הוא שוחרר למעצר בית.

עו"ד נדב גדליהו שהגיש ערר לבית משפט המחוזי, טען כי "כל עניין הסחיטה באיומים וסחיטה בכוח - נפל", כך שחלופת מעצר יכולה לאיין את מסוכנותו.

החרמת המחשבים מ'טוהר המחנה'

השופטת חנה מרים לומפ מבית משפט המחוזי, ציטטה את החלטת השלום אתמול, "עבירת סחיטה באיומים אינה מיוחסת למשיב זה במישרין ולא ברור בשלב זה האם יוגש בעניינה כתב-אישום נגד מי מהמעורבים.

"נותרה בעניינו של משיב 2 (של בן ה-52 א.ש), רק אותה התפרעות שהוצגה בסרטון". כך שבית משפט השלום מצא כי החשד הסביר, נוגע רק לעבירות שהוצגו בסרטון. לאחר שגם שופטת המחוזי צפתה בסרטון, היא אמרה כי "בסרטון עולות עבירות של היזק בזדון והשגת גבול. עבירות אלה אינן מקימות חזקת מסוכנות והן במדרג הנמוך של עבירות הרכוש".

בסיום הדיון, החליטה השופטת לשחרר את החשוד האחרון בתנאים מגבילים, מחמירים יותר משאר החשודים בפרשה. מעצר בית מלא עד ליום חמישי בבית שמש, איסור יצירת קשר במישרין או בעקיפין עם מי מהמעורבים בפרשה או עובדי טוהר המחנה וחותם", איסור השתתפות בהפגנות או מחאות הקשורות לנושא, וזאת למשך חודש.

כפי שדווח ב'בחדרי' כבר אתמול החל תהליך קריסת התיק. הפרקליטות שבחנה את התיק, החליטה להסתפק בחלופת מעצר של שלושת החשודים והצהרת תובע נגד חשוד אחד בלבד - בן ה-52, לאחר שהחשד לסחיטה באיומים הלך והתפוגג, זאת מאחר ולא הצליחו לקשור בין נציגי חותם וטוהר המחנה - להפגנות.

כזכור, בחצר חסידות תולדות אהרן גינו במכתב חריף את בעל החנות המשתייך לקהילתם שהלשין כביכול על העסקנים במשטרה, וגם בחסידות תולדות אברהם יצחק, יצאו בגיבוי למזכיר 'חותם' איינהורן שהיה עצור.
פרשת החשד לסחיטה התיק מתמוסס משמרת הצניעות טוהר המחנה חותם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד