ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

בתום דיון סוער: אושרה העלאת שכר השרים

בתום דיון סוער, אישרה ועדת הכספים את עדכון שכר השרים ב- 2018 ואת אופן הצמדתו החל מינואר 2019 יו"ר ועדת הכספים גפני: "חיוני לייצור היררכיה שלטונית ברורה שתתבטא גם בשכר. לא יתכן ששרים ישתכרו פחות מחברי כנסת ומשופטים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



ועדת הכספים אישרה אחר הצהריים (ב') החלטה לפיה שכר השרים יושווה לשכר היסוד של יו"ר האופוזיציה, העומד על 44,223 ₪ החל ממשכורת חודש ינואר הנוכחי (2018) וכן שהחל מ- 2019 ואילך, שכרם של השרים יוצמד למדד השכר הממוצע במשק. ההחלטה באה על-מנת לתקן עיוות שנוצר בעקבות ההבדלים בין שיטות ההצמדה של שכרם של חברי הכנסת והשופטים לבין שכרם של ראש הממשלה, השרים וסגני השרים. בעוד מנגנון הצמדת השכר של חברי הכנסת והשופטים הינו למדד השכר הממוצע במשק, מדד שעלה באופן ניכר בשנים האחרונות, שכרם של השרים, ובכללם ראש הממשלה, צמוד למדד המחירים לצרכן, שמזה כמה שנים כמעט שלא עלה ואף היה שלילי בתקופות מסוימות. מטרת ההחלטה, לייצר היררכיה שלטונית ברורה, שתתבטא גם בנושא השכר. מועד עדכון שכרם של חברי הכנסת, שבו גם יחול עדכון שכרם של השרים הינו ב- 16 בינואר בכל שנה ועל-כן, התקבלה ההחלטה על עדכון שכר השרים היום. דיון קודם במליאת הוועדה בנושא: 9.12.15.

עפ"י ההחלטה שאושרה, שכרם של השרים יוצמד כאמור, לשכר היסוד של יו"ר האופוזיציה ויעלה מ- 39,236 ₪ ל- 44,223 ₪. במקביל שכרם של סגני השרים, שעומד על 35,993 ₪ יושווה לשכר היסוד של חברי הכנסת, שעתה לאחר העדכון שייעשה מחר, 16.1.18, יעמוד על 39,149 ₪. כמו-כן, שכרו של ראש הממשלה ישתנה בהתאם ויושווה לשכרו של יו"ר הכנסת ויעמוד על 49,554. כאמור, החל מינואר 2019, שכרם של ראש הממשלה, השרים וסגני השרים יוצמד גם הוא למדד השכר הממוצע במשק.

הדיון היה סוער מאוד ובמהלכו התעמתו באופן קשה חברי הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) ואורן חזן (הליכוד), עימות שכלל חילופי דברים קשים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הסביר, כי "מקור ההחלטה בדיונים שהתקיימו כבר לפני כמה שנים עם הממונה על השכר באוצר, אז דובר על יצירת מבנה היררכי ברור ומסודר כולל מנגנון הצמדה אחיד של השכר, של כל נושאי המשרה הבכירים במדינה, החל מהנשיא, ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת, שופטים וכד'. דובר על מנגנון הצמדה גם למדד המחירים לצרכן, קרי ליוקר המחייה, וגם לשכר הממוצע במשק. לצערי מסיבות שונות, בעיקר בגלל התנגדות של האוצר להסדיר את נושא שכרם והפנסיות של השופטים, הללו התנגדו לכל שינוי והדיון בכללותו נתקע. נכון לעכשיו יש כאן עוול מתמשך בנוגע לשרים ויש פגיעה בעיקרון שהוסכם על כל הנוגעים בדבר, שיש צורך לייצור היררכיה ברורה וכי לא יתכן ששרים ישתכרו פחות מחברי כנסת". גפניהצהיר: "אין בכוונתי להיות שר, כך שההחלטה שמובאת כאן לדיון לא נוגעת אליי. מטרת ההחלטה לתקן את העיוות שנוצר נוכח היעדר מנגנון הצמדה אחיד".

גפני ציין עוד, כי "נוכח אי ההסדרה של הנושא, החל להיווצר פער משמעותי בין השרים וסגני השרים לחברי הכנסת ולאחר פניות שלשרים, הוא החליט להביא את ההחלטה הנוכחית לוועדת הכספים. להותיר את המצב כפי שהוא זה בלתי מתקבל על הדעת. לא יתכן ששרים, עם כל האחריות שהם נושאים על כתפיהם, וגם מבחינת הדבר הנכון שלטונית, שהם ישתכרו פחות מחברי הכנסת". גפני הביע תסכול מהתנהלות חברי הכנסת בישיבה ואמר: "אני היחיד שלא נוהג פה בפופוליזם. יש פה החלטה מתבקשת וכולם מבינים את זה, אבל זה נוח לתקוף אותה".
שכר השרים העלאה ועדת הכספים 2018

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד