כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

כבר לפני חודשיים וחצי: דרעי חשף בפומבי את תוכנית האכיפה

סערה בכוס מים: דברים שאמר ח"כ גפני מעוררים ביממה האחרונה סערה פוליטית, אולם מתברר שאין כל חדש בדבריו של יו"ר ועדת הכספים וכי שר הפנים דרעי בעצמו אמר את הדברים בפומבי לכתב 'בחדרי חרדים' לפני חודשיים וחצי • צפו בווידאו

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מאמש מושמעת ביקורת על יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, על כך ש"חשף" תוכנית אכיפה בעקבות חוק המרכולים שאושר, על פיה, פקחי משרד הפנים יאכפו את החוק על העסקים המחללים את השבת בניגוד לחוק, כך פורסם אמש ב'החדשות'. אלא שמתברר, כי כבר לפני חודשיים וחצי, תוכנית האכיפה המלאה פורסמה בפומבי, על ידי שר הפנים אריה דרעי בעצמו במסיבת עיתונאים במענה לשאלת כתב 'בחדרי' יענקי פרבר, ודבריו פורסמו באופן בולט כאן ב'בחדרי'.

דרעי אמר את הדברים לאחר הטקס החגיגי בעיריית ירושלים, שהתקיים לרגל הלוואת מיליארד השקלים שאישר לירושלים. לאחר האירוע המרכזי באולם מליאת העיר, התאספו דרעי וראש העיר ניר ברקת בלשכתו של סגה"ע צביקה כהן לשתיית 'לחיים', שם הוא קיים מסיבת עיתונאים רשמית, אשר במהלכה הוא נשאל על ידי כתב "בחדרי חרדים" על חוק המרכולים ועל דרכי הפעולה של המפלגות החרדיות.



בתיעוד וידאו שהתפרסם כאמור ב"בחדרי חרדים", השיב דרעי לכתב "בחדרי חרדים" כך: "נחוקק שיש סמכות לשר הפנים לאכוף סגירת עסקים בשבת וגם בחנויות שכן פותחות בשבת - יש חוק שעות עבודה ומנוחה והפרשנות היום אומרת שיהודי מותר לו לפתוח בשבת, אבל אסור לו לעבוד בעצמו בשבת, אבל מותר לו להעסיק עובד שאינו יהודי, זה דבר אבסורדי".

דרעי פירט והסביר כי על פי התוכנית, פקחי רשות ההגירה, הם אלו שיאכפו את הנושא ויתנו "קנסות כבדים": "לצערנו, אנחנו יודעים שהרבה מאוד יהודים עובדים בקניונים בשבת, כיון שהם יודעים שהפקחים נותנים קנס מינורי ואת זה אנחנו נשנה בחקיקה ולשר הפנים יהיו סמכות בחקיקה והפקחים של רשות ההגירה יתעסקו גם בזה ויהיו קנסות כבדים ואם רוצים לאכוף שרק לא יהודי יעבוד בשבת - אנחנו נאכוף את זה", כך אמר דרעי לכתב ב"בחדרי חרדים".

הדברים המלאים של דרעי

בהקלטות שפורסמו אמש, מדברי גפני בשבת הוקרה של 'איחוד הצלה' הוא אמר אחד על אחד, כדבריו של דרעי: "הסיכום היה, היות ובמשרד הפנים יש מאות אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, הנושא של אכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול שהמסלול הזה חיובי", אמר גפני.

קודם לכן הבוקר פורסם ב"בחדרי חרדים" כי בין דיוני ועדת הכספים, תקף גפני ואמר: "הופכים את המדינה פה למדינת רוסיה, אני לא יכול לדבר לציבור שלי? מקליטים? מוציאים החוצה, עוד חרדים מוציאים?".

לדברי גפני: "העיתונאי ההוא החרדי – יכול לפרסם את זה, זה היה אצל עמית סגל. לא מעניין אותי בכלל הנושא הזה. התקשרו אלי כל העיתונאים הנמצאים במזרח התיכון, אמרתי להם להם שיחפשו את החברים שלהם".

לסיום אמר בזעם: "מה, אני לא יכול לדבר עם הציבור? פשוט לא להאמין, לא ידעתי שהחילונים הם פרימיטיביים, לא ידעתי את זה".
אריה דרעי משה גפני חוק הרמכולים תיעוד מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד