י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תשע שנים אחרי הטבח • השליח מהודו מספר: "מוישי היה בהלם" תיעוד

תשע שנים אחרי הטבח הנורא בו נרצחו הוריו בביתם בהודו, מוישי הולצברג שב היום לביקור במקום בו הכל אירע שליח חב"ד ל'בחדרי': "גורם במשלחת נתניהו אמר לי שהביקור הזה בבית הולצברג הוא שיא המסע. מוישי הוא ההוכחה לניצחון" תיעוד

מוישי הולצברג היום. צילום: Chabad of Mumbai / Chabad.org
מוישי הולצברג היום. צילום: Chabad of Mumbai / Chabad.org



תשע שנים אחרי הרצח בהודו, מוישי הולצברג בן ה - 12 שב היום לביקור בביתו - בו אירע הטבח הנורא בו נרצחו הוריו. שליח חב"ד במקום הוא הרב ישראל קוזלובסקי, רעייתו חיה וארבעת ילדיהם שממלאים את מקומם של הוריו.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' סיפר השליח ישראל קוזלובסקי כי הם קיבלו את פניו של מוישי, היום בבוקר, "אנחנו נרגשים מאוד. זו סגירת מעגל - כי מוישי חוזר לראשונה למקום שממנו יצא בזמן הפיגוע וטרם שב אליו; וזו גם פתיחת מעגל, כי הפעילות נמשכת והטרור לא יכול היה לה. מוישי הוא ההוכחה לניצחון".

"מוישי הולצברג, שהגיע עם סבו וסבתו לבית רוזנברג וסבו לבית הולצברג, היה נראה בהלם מהכמות הגדולה של העיתונאים ההודים שגדשו את הכניסה לבית חב"ד. אחרי שסייר במבנה המפורסם כל-כך, שבו נרצחו הוריו".

"מוישי שיחק עם הילדים שלנו ונהנה מאוד. ביום חמישי יגיע למקום ראש-הממשלה בנימין נתניהו שנסע לביקור ממלכתי בהודו".

לדברי הרב קוזלובסקי: "אנחנו נמצאים בהכנות האחרונות, כולל מצד אנשי הביטחון המקומיים והישראלים. גורם ישראלי שעמו שוחחתי אמר לי שראש-הממשלה נתניהו מתייחס לביקור כאן, בבית חב"ד, כאירוע השיא של הסיור ההיסטורי שלו בהודו. אני מקווה שההד התקשורתי יסייע לתנופה בפעילות”



כפי שפורסם היום ב'בחדרי חרדים', תשע שנים אחרי הטבח הנורא: הילד מוישי הולצברג חזר הבוקר (שלישי) לבית חב"ד במומבאי, מלווה בסבו ובסבתו הרב שמעון ויהודית רוזנברג, לקראת האירוע הגדול ביום חמישי בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מוישי הגיע למדינה לראשונה מאז הפיגוע הרצחני בו נרצחו הוריו השלוחים הרב גבי ורבקי הולצברג הי"ד. את פניהם קיבל השליח במומבאי הרב ישראל קוזלובסקי.

כזכור, מתקפת הטרור במומבאי החלה ב-26 בנובמבר 2008 וארכה ארבעה ימים. המתקפה בוצעה כנגד יעדים שונים בו זמנית בדרום העיר מומבאי שבהודו, ובמהלכה עשרה מחבלים חמושים ברובים, רימוני יד וחומר נפץ, שתקפו כמעט בו-זמנית עשרה יעדים, הרגו אזרחים ולקחו בני ערובה. המתקפה החלה בשעה 21:15, ונמשכה עד 29 בנובמבר (כ-60 שעות).

באירוע נהרגו 173 אנשים ונפצעו רבים, הן מקומיים והן זרים. כוחות מיוחדים ללוחמה בטרור של הודו הופעלו כנגד המחבלים, לכדו אחד מהם והרגו תשעה. אחד מהם נלכד חי וקיים חשש שכמה נוספים הצליחו להמלט.

המחבל שנלכד הודה בחברות בארגון הטרור הפקיסטני-אסלאמיסטי "לשקאר א-טייבה" הקשור לארגון הטרור האסלאמי "אל-קאעידה", וציין כי תכנון המתקפה נמשך כשנה וחצי, והיעדים העיקריים שהותקפו, מלון טאג' מהאל, מלון אוברוי טריידנט ובית חב"ד, נבחרו מראש.

בעיתון הבריטי "טיימס" דווח כי חמישה מהמחבלים לא נלכדו, לפי העובדה שבספינה שבאמצעותה באו הטרוריסטים למומבאי נמצא ציוד עבור 15 גברים (15 חגורות הצלה ואפילו 15 מברשות שיניים), מה שגרם לחשש לפיגוע נוסף.

תמונות הזוועה שהחרידו את העולם, היו אלה מבית חב"ד ששכן בבניין בן חמש קומות הנקרא "בית נרימאן". מחבלים שהתבצרו בבית החזיקו בני ערובה. צבא הודו השתלט על הבית ב-28 בנובמבר. בתום התקפת הקומנדו ההודי על הבית, חוסלו המחבלים והתגלו גופות שישה מבאי הבית, בהם בני הזוג שליחי חב"ד הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד.

בית חב"ד היה המקום שריתק את הישראלים ואת התקשורת הישראלית במהלך שלושת ימי ההתקפה בגלל היותו אתר יהודי. במהלך המצור על הבית נמלטה ממנו עוזרת הבית סנדרה סמואל עם בנם של משפחת הולצברג, משה, בן השנתיים. בנוסף לזוג הולצברג נהרגו שלושה ישראלים נוספים: משגיחי הכשרות הרב בן ציון קרומן והרה"צ רבי אריה לייבוש טייטלבוים, יוכבד אורפז (מטיילת שהגיעה לבקר את ילדיה ונכדיה שטיילו בהודו).

בנוסף נרצחה גם נורמה רבינוביץ', יהודיה-מקסיקנית שעמדה לעלות לארץ כמה ימים לאחר הפיגוע. אחד האורחים הישראלים ששהה בבניין בזמן פריצת המחבלים אליו, הצליח לברוח מאחד מחלונות הבניין, מיד בתחילת התופת.

לפני חמישה חודשים נפגשו, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי עם הילד הניצול מוישי הולצברג שהוריו נרצחו בפיגוע בזמן ביקורו של ראש ממשלת הודו בישראל.

מוישי סיפר כי הוא מתגעגע להודו וראש הממשלה מודי אמר כי מדינתו פתוחה לפניו. רה"מ נתניהו הזמין את מוישי ללוות אותו בביקורו העתידי בהודו.

הילד מוישי הגיע לביקור כשהוא מלווה בסבים ובסבתות: הורי אביו נחמן ופרידה הולצברג, והורי אימו שמעון ויהודית רוזנברג, וכן סנדרה שהייתה המטפלת שלו בהודו שהצילה את חייו ועלתה עמו ארצה.

כפי שדווח אז ב'בחדרי חרדים', סבו של מוישי הרב שמעון רוזנברג אמר בעת ביקורו של ראש ממשלת הודו, כי "מוישי רוצה להמשיך את השליחות של חב"ד שעשו הוריו הי"ד במומבאיי, זה הבית שלו, שם הוא נולד. לקראת הבר מצווה מוישי יבקר בהודו", אמר הסב.

כאמור, הבוקר חזר מוישי והוא בן 12 שנים, למקום בו נרצחו הוריו הי"ד וממנו חולץ בדרך נס על ידי המטפלת סנדרה.



















מוישי הולצברג הודו פיגוע סגירת מעגל ישראל קוזלובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד