י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פ"ת: הפגנה סוערת של המשגיחים נגד הרבנות

על רקע המשך המבוי הסתום בין הרבנות בפתח תקווה למשגיחי הכשרות בעיר, התקיימה היום הפגנה סוערת מול משרדי הרבנות

בהפגנה
בהפגנה



על רקע המשך המבוי הסתום בין הרבנות בפתח תקווה למשגיחי הכשרות בעיר, התקיימה היום (שלישי) הפגנה סוערת מול משרדי הרבנות.

משגיחי הכשרות בפתח תקווה ששבתו לאות אזהרה ביומיים האחרונים יחד עם עובדי המועצה הדתית, קיימו היום הפגנת מחאה סוערת מול משרדי הרבנות הראשית בפתח תקווה והזהירו כי התעלמות מפנייתם לחזור לשולחן המשא ומתן תוביל להחרפת המאבק על ידי וועד המשגיחים וההסתדרות.

כזכור, בחודשים האחרונים מחריף סכסוך העבודה בפתח תקווה, על רקע הניסיון לקבוע עובדות בשטח שיהפכו את המשגיחים לעובדי קבלן נטולי זכויות. על רקע זאת המשגיחים המאוגדים במסגרת ההסתדרות ובהובלת ההסתדרות במרחב פתח תקווה והאגף החרדי בהסתדרות פתחו בפעולות מחאה, ששיאם נכון לעכשיו בשביתה בת שלושה ימים שהתקיימה השבוע, ובהפגנה שנערכה מול משרדי הרבנות הראשית בעיר. בין המוחים היו גם בעלי מסעדות שונות מרחבי העיר שהגיעו להביע סולידריות עם המשגיחים במאבקם.

המשגיחים בהובלת ועד המשגיחים הארצי בראשותו של יו"ר הוועד, הרב יניב שפירא, הודיעו כי ישמחו לתקן את המצב הבעייתי הנהוג כיום בישראל, לפיו שכר המשגיחים משולם להם ישירות מבעלי העסקים שמושגחים על ידם. באמצעות מגוון פתרונות שהוצעו על ידם ועל ידי ההסתדרות. "הניסיון להפוך את המשגיחים לעובדי קבלן יגרום למשגיחים לעבוד בתנאי עבדות. חברות קבלן רק יחריפו את הבעיה והם אינן הפתרון".

יו"ר ההסתדרות מרחב פתח תקווה, גיורא נחום אמר, "בעיר הזו יש הרבה מפעלים וחברות, לא ראיתי מעולם שעובדים שמבצעים עבודת קודש בנאמנות מקופחים כל כך. לא שכר הוגן, לא תנאים ולא מסגרת. לכן בכוונתנו להחריף את המאבק ולהשבית מקומות נוספים על מנת להגן על הביטחון הכלכלי והזכויות של משגיחי הכשרות".

יו"ר החטיבה החרדית בהסתדרות עו"ד רפי מלאכי נשא אף הוא דברים בפני המפגינים ואמר, "הרבנות בפתח תקווה מתנהלת בצורה תמוהה שמעוררת הרבה תהיות באשר למניעים מאחורי התנהלותה. המשגיחים לא יהיו למרמס גם אם זה אומר שהמאבק יהפוך לקשה הרבה יותר. הסירוב להידבר בצורה רשמית וחוסר הנכונות להגיע להסכמות הוגנות מלמדות על הסכנה הגדולה שצפויה לעובדי ההשגחה המסורים אם יהפכו לעובדי קבלן".









משגיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד