כ"ט אייר התשפ"ד
06.06.2024

סערת גפני: לפיד דורש מהיועה"מ לחשוף ההסכם בין החרדים לליכוד

אחרי פרסום דבריו של ח"כ משה גפני, אודות תוכנית אכיפת חוק המרכולים על ידי משרד הפנים, יאיר לפיד, מנצל את הפרסום לפניית סרק ליועה"מ לממשלה, בדרישה לחשוף את ההסכמים בין הליכוד ליהדות התורה - אף שהתוכנית כבר פורסמה בעבר

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90



סערת תוכנית אכיפת חוק המרכולים: יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד, ניצל היום (שלישי) את פרסום דבריו של ח"כ משה גפני, אמש ב'החדשות', בהם התייחס לתוכנית אכיפת חוק המרכולים על ידי פקחי משרד הפנים, ופנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה שיחשוף את ההסכמים הקואליציוניים בין סיעת הליכוד לסיעת יהדות התורה.

לדבריו של לפיד במכתבו למנדלבליט, "אתמול פורסם ב"חדשות 2" כי חבר הכנסת משה גפני טוען כי ישנו הסכם בינו ובין ראש הממשלה לפיו יוחרגו תקציבי הישיבות מקיצוצים עתידים וקיצוצים לפי חוק התקציב, וכן יוסבו תקני מפקחים במשרד הפנים לטובת פיקוח על פי חוק המרכולים. עוד פורסם כי סיעת יהדות התורה התנתה את מינוי של סגן השר ליצמן בחקיקת "חוק המרכולים".

"לפיכך", דרש לפיד, "אבקשך להנחות בדחיפות את ראש הממשלה ואת סיעת יהדות התורה לחשוף את ההסכמים שנעשו, בין אם בעל פה ובין אם בכתב, סביב חוק התקציב וסביב מינויו של סגן השר ליצמן".

אולם מתברר כי בכל הקשור לתוכנית אכיפת מפרי החוק בשבת על ידי פקחי משרד הפנים – אין כל חדש וכי בהודעה רשמית של המפלגות החרדיות שפורסמה לראשונה ב"בחדרי חרדים" לפני שמונה חודשים, הדברים נכתבו שחור על גבי לבן.

כאמור, לפני שמונה חודשים, לאחר פגישת ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, "בחדרי חרדים" חשף לראשונה את הסיכום עם נתניהו, בהמשך, המפלגות החרדיות פרסמו תגובה רשמית, שבה נכתב במפורש על כך שסוכם על קידום הצעת מחליטים המבקשת את העברת הסמכויות לאכיפת חוק שעות עבודה, משר העבודה והרווחה לשר הפנים אריה דרעי.

בהודעה הרשמית, מיום חמישי ח' אייר תשע"ז - 04/05/2017, נכתב: "בישיבת ראשי הסיעות החרדיות, דרעי ליצמן וגפני עם ראש הממשלה נתניהו שהתקיימה היום אחה"צ סוכם, כי יקודם בחקיקה המהלך להאצלת הסמכות לאכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה גם לשר הפנים. כמו כן סוכם, כי ראש הממשלה יביע בפני היועמ"ש את עמדת הממשלה בנוגע לדיון נוסף ומתבקש בהרכב רחב של בית המשפט העליון בנושא פתיחת המרכולים בת"א בשבת".

עוד נכתב בהודעת המפלגות החרדיות כי "במקביל, תימשך עבודת הניסוח של הצעת החוק הממשלתית שתשמר את סמכותו של שר הפנים בכל הנוגע לאישורם של חוקי העזר העירוניים. לגבי הצעות חוק הפרטיות של המפלגות הדתיות סוכם שהליך החקיקה יימשך במקביל לדיון בית המשפט העליון".
כזכור, קודם לכן היום, פורסם ב"בחדרי חרדים" כי בדברים שאמר גפני וגררו סערה רבה - אין כל חדש, וכבר לפני חודשיים ומחצה, שר הפנים דרעי אמר את הדברים באופן פומבי לכתב "בחדרי חרדים".

וכך אמר דרעי: "נחוקק שיש סמכות לשר הפנים לאכוף סגירת עסקים בשבת וגם בחנויות שכן פותחות בשבת - יש חוק שעות עבודה ומנוחה והפרשנות היום אומרת שיהודי מותר לו לפתוח בשבת, אבל אסור לו לעבוד בעצמו בשבת, אבל מותר לו להעסיק עובד שאינו יהודי, זה דבר אבסורדי".

דרעי פירט והסביר כי על פי התוכנית, פקחי רשות ההגירה, הם אלו שיאכפו את הנושא ויתנו "קנסות כבדים": "לצערנו, אנחנו יודעים שהרבה מאוד יהודים עובדים בקניונים בשבת, כיון שהם יודעים שהפקחים נותנים קנס מינורי ואת זה אנחנו נשנה בחקיקה ולשר הפנים יהיו סמכות בחקיקה והפקחים של רשות ההגירה יתעסקו גם בזה ויהיו קנסות כבדים ואם רוצים לאכוף שרק לא יהודי יעבוד בשבת - אנחנו נאכוף את זה".

כאמור, בהקלטות שפורסמו אמש, מדברי גפני בשבת הוקרה של 'איחוד הצלה' הוא אמר אחד על אחד, כדבריו של דרעי: "הסיכום היה, היות ובמשרד הפנים יש מאות אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, הנושא של אכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול שהמסלול הזה חיובי", אמר גפני.
יאיר לפיד משה גפני אריה דרעי חוק המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד