כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גיוס בנות: "גזירה נוראה קורעת כל לב"

בצל דיוני הועדה בסוגיית תקנות שר הביטחון למתן פטור לבנות מגיוס לצה"ל ערכו ב'פלג הירושלמי', כינוס מחאה. נשא דברים הגאון רבי צבי רוטברג ראש ישיבת 'בית מאיר', שציטט בשם החזון איש דברים אודות סכנת גיוס בנות • 'בחדרי חרדים' עם התמליל המלא

הגאון רבי צבי רוטברג ראש ישיבת בית מאיר. צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ
הגאון רבי צבי רוטברג ראש ישיבת בית מאיר. צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ



בכינוס מחאה של 'הפלג הירושלמי' שנערך אמש (שני) בבית המדרש 'מנחת שלמה' בבני ברק, בשל התחדשות המערכה על גיוס בנות, נשא דברים הגאון רבי צבי רוטברג ראש ישיבת 'בית מאיר'.

עניין גיוס בנות קרוב מאוד ללבו של ראש הישיבה, שכן סבו הגאון רבי מאיר קרליץ זצ"ל אחיו של מרן החזון איש זצ"ל היה מראשי הלוחמים בשנים עברו.

בדבריו אמר: "האמת היא שהאסיפה הזאת היא הבעיה, אומרים שמרן ה'חזון איש' זצ"ל אמר בפרוץ המדינה שהוא לא כ"כ פוחד מהגזירות של המדינה אלא הוא פוחד מהמצב שבו המדינה תהיה "גישמאק" לכל מיני אנשים, שהיא תערב לחיכנו, באמת זו סברא פשוטה ואין צריך את החזו"א בשביל זה, אבל הבעיה היום בכל מיני גזירות שעושים עלינו בכל סוגי הגזירות, ישנו דבר שאף החזו"א לא העלה בדעתו, החזו"א חשב, יעשו גזירות, הגזירות בודאי שלא יהיו עריבות, אבל יחלקו "סוכריות"... יחד עם הגזירות יהיו הטבות ומהם יתבלבלו, זה התכוון החזו"א".

"היום יש דבר מיוחד במינו, כל גזירה זה כדאי... זה לכתחילה... זה מצוין... זה המצב הכי טוב שיכול להיות... זה אף בדעתו של החזו"א לא עלה, כזה "גישמאק" של המדינה זה הוא לא חשב, שהגזירות עצמן הן עריבות לחיך!... וכל אסיפה כזאת עושה את הגזירות יותר "גישמאק"... כולם מבינים מה שאמרתי".

"החזו"א קרא לגזירה הזאת של גיוס נשים, זה הרי בושה לדבר, בושה וחרפה שצריך לדבר על זה, נורא ואיום, לאן הגענו? אבל אומר את האמת שכבר הרחתי את זה לפני כמה שנים טובות, פגשתי אדם אחד מהחשובים פה בבני ברק שאביו היה נקרא מהמקורבים לחזו"א, והוא אמר לי "אתה יודע שאבא שלי אף פעם לא שמע מהחזון איש ששירות לאומי זה יהרג ואל יעבור?"... אמרתי לו, למה אתה נעצר באמצע, למה אינך אומר שאביך מעולם לא שמע מהחזו"א שגיוס בנות זה יהרג ואל יעבור... הוא נרתע מיד, חס ושלום, אמרתי לו, תראה, החזו"א הרי פסק גם על שירות לאומי, כשאתה אומר שהוא לא אמר את זה אתה חותר למשהו, אתה רוצה למצוא חן בעיני מישהו ולהגיע גם לגיוס נשים, אז למה לך לדבר איתי עכשיו על שירות לאומי ובעוד חצי שנה תדבר על גיוס נשים, תגיד מיד שהחזו"א לא אמר ולא היה ולא נברא הכל מותר לכתחילה... ברגע שאמרתי לו את זה הוא אפילו לא אמר לי שלום אלא הסתובב וברח... אבל את זה שמעתי לפני כמה שנים.

"מרן החזו"א קרא לזה במכתבו הידוע "גזירה נוראה היא קורעת כל לב" רצוני לסיים במילה אחת, כששמעון ולוי עשו את מה שעשו בשכם, אמר להם יעקב אבינו, מה עשיתם, "ונשמדתי אני וביתי", רבותי, מה זה "ונשמדתי אני וביתי" – אין כלל ישראל!! אין בית יעקב, הכל נמחק, אין כלל ישראל, רחמנא ליצלן! זו היתה הטענה של יעקב אבינו. מה עונים על זה? שמעון ולוי ענו בארבע מילים והתורה מסיימת בזה, בזה הכל נגמר כנראה אין צורך להוסיף מילים.

"הכזונה יעשה את אחותינו"??!! זה מה ששמעון ולוי ענו, יעקב אבינו לא עונה להם על זה, התורה מתחילה פרשה אחרת. זה מה שצריך פה להגיד, זה מה שצריכים פה לצעוק, זה צעקו שמעון ולוי, כל החשבונות מה יהיה, אולי יגזרו כך ויעשו כך, שום גזירה ושום מצב לא יביא חס ושלום לסכנה של "ונשמדתי אני וביתי", וזה דבר שלא נאמר ע"י איזה עסקן, יעקב אבינו אמר "ונשמדתי אני וביתי", ושמעון ולוי עונים לו "הכזונה יעשה את אחותינו".

"אין מה לדבר יותר, חושבני שזה מה שצריכים לומר ואין מה להוסיף יותר". סיים הגר"צ רוטברג את דבריו.
גיוס בנות הרב צבי רוטברג הפלג הירושלמי שר הביטחון החזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד