י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשש: רפורמת מוניות השירות תוביל לפגיעה קשה וחמורה בשבת

חזית חדשה במאבק השבת: חשש שרפורמת המוניות המקודמת בימים אלה במרץ על ידי משרד התחבורה והשר ישראל כץ. עלולה להסב פגיעה חמורה בצביון היהודי בישראל ובסטטוס קוו, כשאלפי קווים נוספים של מוניות שירות יורשו לנסוע בשבת בכבישי ישראל

מוניות שירות. צילום: Roni Shutzer/FLASH90
מוניות שירות. צילום: Roni Shutzer/FLASH90



חזית חדשה במאבק השבת: רפורמת המוניות מקודמת בימים אלה במרץ על ידי משרד התחבורה והשר ישראל כץ. אלא שהנציגות החרדית חוששת כי היא עלולה להסב פגיעה חמורה בצביון היהודי בישראל ובסטטוס קוו, כשאלפי קווים נוספים של מוניות שירות יורשו לנסוע בשבת בכבישי ישראל. למעט העובדה כי לא יתאפשר בשבת סבסוד הנסיעה בכרטיס הרב-קו, הפרצה עצמה תורגש בשטח בדמות ריבוי עצום של נסיעות בתחבורת מוניות השירות.

בעקבות כך פנה יוחנן וייצמן, חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק תח"צ חרדי, במכתב אל שר התחבורה כץ, בו התריע על הכשלים ברפורמה, הן בעניין אי התאמתה לצרכי הציבור החרדי, שידוע כמשתמש רציני בתחבורה הציבורית, והן בשל הפגיעה הקשה הצפויה בצביון היהודי, כשאלפי מוניות נוספות ימלאו את כבישי ארץ ישראל ואת ירושלים.

"בימים אלה", פותח וייצמן את מכתבו, "מקדם משרדך, כחלק מסדרת פעולות חשובות בתחום התח"צ בישראל, את 'רפורמת המוניות', במסגרתה יתווספו קווים רבים ואלפי מוניות שירות לשירותי התח"צ ב.

"כחבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק תח"צ חרדי, ברצוני להעיר את תשומת לבך כי הקווים שנכללו ברפורמה זו בירושלים, אינם עוברים בשכונות החרדיות בהן מתגורר הציבור המשתמש העיקרי בתח"צ, ואבקש את התערבותך לשינוי מסלולי הקווים כך שישרתו גם את ציבור זה".

וייצמן התריע על הפגיעה בצביון היהודי וכתב לשר התחבורה: "זאת ועוד, כפי שהרפורמה מנוסחת כעת, עולה חשש כבד שהיא תוביל לפגיעה קשה וחמורה בכבוד השבת, בצביון היהודי של ארץ ישראל בכלל, ושל ירושלים בפרט, עיר בה אנו נאבקים גם כך כדי לשמר את צביונה הייחודי והיהודי שאין שני לו".

וייצמן סיים את מכתבו כי "כיהודי חם לצביון יהודי ולמסורת ישראל, בטוחני כי תפעל לשינוי תקנון הרפורמה, כך שתמנע פגיעה בסטטוס קוו בארץ ישראל ובירושלים עיר הקודש".

כזכור, בדיון שהתקיים בועדת הכלכלה לפני מספר שבועות בנושא, אמר ח"כ יעקב אשר כי "לא ניתן שהסדרת מוניות השירות תסדוק את הסטטוס קוו בעניין תח"צ בשבת. אם ינסו לקחת נושא חשוב כזה ולהפוך אותו למסלול עוקף סטטוס קוו כדי להרחיב תח"צ בשבת, הרפורמה לא תעבור ולא תקודם"
שר התחבורה יוחנן ויצמן מוניות שירות חילול שבת תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד