כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"הביון בארה"ב הזהיר את קושנר: יתכן שחברה קרובה שלך, ונדי דנג מרדוק - מרגלת סינית"

גרושתו של איל המדיה רופרט מרדוק עלולה לנצל קשריה עמו ועם אשתו איוונקה טראמפ כדי לקדם אינטרסים של ממשלת סין, לפי האזהרה שעליה דיווח "וול סטריט ג'ורנל"

  • א' שבט התשע"ח
גארד קושנר. צילום: רויטרס
גארד קושנר. צילום: רויטרס



ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הוזהר על ידי גורמים בקהילת המודיעין של ארה"ב כי יתכן שאחת מידידותיו הקרובות ביותר - אשת העסקים הסינית-אמריקאית ונדי דנג - משמשת כסוכנת מטעם ממשלת סין, אמרו אנשים המעורים במצב.

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי אנשי הביון הנגדי של ארה"ב התריעו בפני קושנר - זמן קצר לאחר מינויו ליועץ הנשיא - מפני אפשרות כי דנג, גרושתו של איל המדיה רופרט מרדוק, מנצלת את ידידותה עמו ועם אשתו איוונקה טראמפ, כדי לקדם אינטרסים של ממשלת סין.

לפי החשש, דנג היתה חלק משדולה לקידום פרויקט של 100 מיליון דולר להקמת גן סיני במרכז בירת ארה"ב וושינגטון במימון ממשלת סין, אמרו לג'ורנל מקורות שביקשו לשמור על עילום שם.

הפרויקט, שאמור היה להיבנות כמרחק של פחות משמונה קילומטרים מהבית הלבן ומגבעת הקפיטול, הוכרז בהמשך סיכון בטחוני לאומי בין השאר מכיוון שכלל מגדל גבוה שלפי החשש עלול היה לשמש לריגול, לפי הדיווח.

קושנר ואיוונקה טראמפ מיודדים זה שנים עם מרדוק ודנג, וכאשר טראמפ וקושנר נפרדו בשנת 2008 זמן קצר לפני חתונתם, היו אלה דנג ומרדוק שסייעו להם לשקם את היחסים, דיווח המגזין "ניו יורקר" ב-2016.

הם גם מרבים להופיע זה אצל זה בצילומים שהם מפרסמים בחשבונות מדיה חברתית שלהם.

העיתונאי מייקל וולף, שספרו החושפני "אש וזעם: בתוך הבית הלבן של טראמפ" הכה לאחרונה גלים, התייחס אף הוא לדיווח של הג'ורנל על דנג, אולם הציג זווית מעט אחרת.

"מאז גירושיהם, מרדוק מספר לכל מי שמוכן להקשיב כי ונדי היא מרגלת סינית - וכי היא היתה כזו לכל אורך נישואיהם", כתב היום וולף בציוץ בחשבונו בטוויטר.
גארד קושנר וול סטריט ג'ורנל ריגול איוונקה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד