י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המאבק החדש שהועלה מהאוב: גיוס בנות

"גזירת הגיוס" החדשה, והפעם "גיוס בנות": הפלג מנסה להישאר רלוונטי אחרי הכישלון המוחלט במאבק ב"גיוס בנים" שהביא לחיול בני הפלג שנתפסו ע"י שלטונות הצבא • האם המאבק של הפלג בגיוס בנות יועיל, או שדווקא יזיק כמו בגיוס הבנים דעה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לאחר שבפלג הבינו כי גזירת גיוס הבנים מתה - ההפגנות מוגרו בפעילות נכונה של המשטרה. איסור ההתייצבות שהוצב בתחילת הדרך כחוד החנית של המאבק כנגד גזירת הגיוס, הוברר כמהלך ריק מתוכן כאשר בעקבותיו נעצרו וחויילו עשרות ומאות מבני הפלג - הוחלט להוציא מן הגנזכים ולהעלות מהאוב את "גזירת גיוס הבנות".

נושא גיוס הבנות הוא אכן אחד מתחומי הפעילות החשובים של חברי הכנסת החרדים בכל השנים האחרונות, כאשר עם כניסת אגודת ישראל לקואליציה בהנחיית מרן הרב שך בשנת תשל"ח, נקבע כי כל בת דתיה תקבל פטור מצה"ל. אולם, במשך השנים נוצל פטור זה ע"י אלפי בנות חילוניות כאשר שיעור מקבלות הפטור הגיע ליותר מ-35% מהבנות היהודיות חייבות הגיוס בארץ, שיעור גבוה משמעותית ממספר הבנות הדתיות בארץ.

במשך עשרות שנים גורמים צבאיים עוסקים בנושא ומבקשים מהמדינה להסדיר אותו ולדאוג לכך שבנות חילוניות שהתחזו לדתיות לשם קבלת הפטור תגוייסנה. בשנים האחרונות אף מפעילים בצה"ל מעקב אחר פעילותן של בנות ברשתות החברתיות, ומאתרים שם בנות שהצהירו על דתיותן אולם הן פעילות ברשת בשבת קודש או שמצטלמות בלבוש מינימלי.



כך למשל, בשנת 2006 נכתב במעריב, "לצה"ל נמאס מהתופעה של סלבריטאיות שמצהירות על כך שהן דתיות כדי לא להתגייס. באגף משאבי אנוש בצבא פתחו בחקירות כדי לנסות ולהוכיח שחלקן שיקרו. מי שיוכח ש"חזרה בשאלה" ברגע שקיבלה פטור משירות תקבל שוב צו גיוס. בצה"ל מבהירים שאם הסלבריטאיות יסרבו להתגייס, הם יגישו תלונה נגדן בגין הגשת תצהיר כוזב".





בהמשך נכתב, "לדברי הקצין, הסלבריטאיות מצהירות על כך שהן דתיות או כדי להימנע מגיוס, או לאחר שהתגייסו אך לא זכו בשיבוץ שרצו, ולכן הן "הופכות לדתיות". ההערכה היא שבקרוב יפנו גורמים בכירים לאותן ידועניות ויבקשו מהן לחזור בהן מההצהרה הכוזבת ולהתגייס בצה"ל. "יש כאלה בנות שלא רק שלמדו בבית ספר חילוני, הן גם נוסעות בשבת ומשתזפות בחוף הים בשבת", הוא הוסיף".

הנציגות החרדית מתנגדת לגיוס בנות בכלל, גם חילוניות, אולם אינה מגבה הצהרות שקר, ופועלות כבר בהנחיית הגרי"ש אלישיב זצ"ל לכך שההכרעה על הצהרה של בת כהצהרת שקר לא תהיה בידיהם של אנשי הצבא בלבד, אלא תהיה גם תחת ביקורת של נציגי הציבור.





בשנים האחרונות, על רקע התחרות במגביות הכספים בארה"ב בין ארגוני המאבק בגיוס למיניהם, החליט אחד הארגונים להציג עדיפות על פני המתחרים והתחיל להציף פעילות זו של הצבא ולהצהיר שהוא מסייע לבנות שנתפסו על ידי הצבא כמשקרות, ועל רקע זה אף נערכה בזמנו הפגנת הפייק בלשכת הגיוס בירושלים, כאשר בפלג לרוב התנערו מפעילות זו.





כעת, לאחר שירד קרנה של "גזירת גיוס הבנים", החליטו בפלג לתפוס טרמפ על "גזירת גיוס בנות" שכאמור מטופלת במקצוענות רבה ע"י חברי הכנסת החרדים כבר במשך למעלה מ-10 שנים בהנחייותיהם המדוייקות של גדולי ישראל זצ"ל ולהבחל"ח.

בפלג מנסים להפעיל את דרך המאבק שהפעילו ב"גזירת גיוס הבנים" על "גזירת גיוס הבנות", כאשר אותה דרך היא שהביאה אל הפלג תוצאה הפוכה בגיוס בנים, כשרבים מבני הפלג מחויילים לצבא, בעוד חייהם של בני הישיבות מתנהלים על מי מנוחות והם יכולים לשקוד על תלמודם ללא הפרעה.
הפלג הפלס פייק גיוס בנות חילוניות התחזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד