י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הבדל של 50 יורו: למה ריינאייר מפלה לרעה ישראלים?

ב-15 בינואר שינתה חברת התעופה את מדיניות העלאת מהכבודה למטוסיה אך החריגה לרעה את הטיסות אל ומישראל

מטוס ריינאייר בנתב"ג. צילום: משרד התיירות
מטוס ריינאייר בנתב"ג. צילום: משרד התיירות



חברת הלואו קוסט ריינאייר מפלה בתעריפי העלאת טרולי למטוסיה את הנוסעים בקווים שהיא מפעילה לישראל. ב-15 בינואר שינתה חברת התעופה את מדיניות העלאת מהכבודה למטוסיה אך החריגה לרעה את הטיסות אל ומישראל.

לפי ההנחיות החדשות של החברה, רק מי שרכש כרטיס טיסה משודרג ( Priority/Plus/Flexi ) יוכל להעלות לבטן המטוס תיק יד קטן במידות של 35×20×20 ותיק טרולי במידות של 55×40×20 ועד 10 ק"ג. הנחיות אלו רלוונטיות לכלל הנוסעים בכל הקווים.

השוני בין המדיניות בקווי התעופה נוגע לנוסעים שלא רכשו כרטיס טיסה משודרג. במקרה כזה, כלל הנוסעים יוכלו להעלות עם תיק קטן במידות של 35×20×20 ואת התיק השני במידות של 55×40×20 יצטרכו לשלוח לבטן המטוס, ללא כל תשלום נוסף. בעוד שנוסעים בקווים מישראל ואליה (ישראלים ותיירים כאחד) ידרשו לשלם על כך: 40 יורו בעמדת הצ'ק אין ו-50 יורו בשער העליה למטוס.

חברת ריינאייר קיבלה בשנים האחרונות מענקים בגובה מיליוני שקלים ממשרד התיירות עבור פתיחת הקווים לישראל, במיוחד עבור קווי התעופה אותם היא מפעילה לשדה התעופה בעובדה (60 יורו על כל נוסע שנוחת בשדה התעופה).

"המקרה של ריינאייר מדגיש את האבסורד של פעילות חברות הלאו קוסט בישראל", כתב ליאור קורן, הבעלים של אתר הנסיעות אקספלורר בעמוד הפייסבוק שלו, "מסתבר שהן לא כפופות כלל לחוק הישראלי ויכולות לעשות מה שבא להן. הנה, ריינאייר שינתה לרעה ביום לא בהיר אחד את תנאי הכבודה לישראלים, גם לאלו שרכשו כבר כרטיסים עם התנאים הקודמים. איך היא מרשה לעצמה? "אנחנו כפופים לחוק האירי בלבד והוא מרשה לנו.

"החברות האלו (כמו איזיג'ט, וויזאייר וכו') הגיעו לישראל בברכת ממשלת ישראל, חלקן אף קיבל מענקים ובונוסים כספיים, אך מסתבר שהן עשו טריק: לא פתחו משרדים בישראל ולכן לא רואות עצמן כפופות לחוק הישראלי, לא מכבדות את חוק חוק הגנת הצרכן ולא דברים אחרים".
ריינאייר לאו קוסט חברת תעופה קווי תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד