כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פתרון לבעלי דירות: כך לא תסתבכו עם השוכרים

כולם מקנאים באלו שיש להם מספר דירות ומשכירים אותן - אף אחד לא מקנא בכאבי הראש שעוברים משכירי הדירות עם השוכרים, בהתחשבנויות ובטיפול בתקלות. כעת, יש מי שמציע פתרון לחלק מכאבי הראש

תמונה: shutterstock
תמונה: shutterstock



אם אתה בעל נכס או דירה מחולקת אתה בוודאי מכיר את זה: הכל מתחיל בפרסום מודעה לחיפוש שוכרים לבית או לשטח המסחרי שברשותך, ממשיך באנשים שבאים לראות את הנכס, מתלבטים, ולבסוף העסקה נחתמת בלחיצת ידיים ובתקווה לשכירות שקטה ומניבה. אבל אז, לפעמים, הדברים מתחילים להשתבש. כשעוברים הימים ומגיעה שעת גביית התשלום של חשבונות החשמל ופתאום השוכרים נעלמים, לא עונים לטלפונים, טוענים בלהט שהם משלמים גם את החלק של השכן שגר בחלקה השני של הדירה המחולקת ושהסכום לא הגיוני, מתעכבים עם התשלום ובמקרה הגרוע – עוזבים בלי לשלם כלל. ואתה, בעל הנכס, מותש. נדרש להתעסק בנסיונות הגביה, וגם לשלם בסופו של דבר במקומם לחברת החשמל, עד שתקבל את הכסף בחזרה (אם בכלל).

בעיה זו, של קושי בגביית חשמל מהשוכרים, מתעצמת כאשר ישנם נכסים המחולקים למספר יחידות והם מושכרות למספר שוכרים. גם אם בכל יחידה מותקן מונה נפרד, עדיין קיימת בעיה בחישוב החשבון החודשי ולאחר מכן בגביית התשלום מהשוכרים. הבעיה יכולה לנבוע מסיבות שונות: כמו למשל: כשחיוב החשבון נעשה בשיטת התעו"ז (מחיר החשמל משתנה בין שעות היממה, בין סופי שבוע וערבי חגים לימי חול ובין עונות השנה) המונים אינם מדוייקים. בעיה נוספת שקיימת, היא של שוכרים שהינם עוסקים מורשים במע"מ וזקוקים לחשבוניות מס עבור חשבון החשמל שלהם. לא תמיד יכול בעל הנכס להפיק חשבוניות לכל שוכר בנפרד, כי המשכיר מקבל מחברת החשמל רק קבלה אחת עבור כל הנכס. כמו כן, רבים משתמשים במוני חשמל אשר אינם מדויקים וגורמים לסטיה משמעותית בחישוב כמות הצריכה, דבר שגורם הפסדים גדולים לבעל הנכס, וחמור מכך- לבעיות הלכתיות.

התמודדות דומה קיימת גם אצל בעלי נכסים מסחריים גדולים אשר חילקו את המבנה למספר יחידות משנה המושכרות למחסנים, למשרדים, שטחי תפעול וכו' – המחולקות למספר שוכרים, אולם מקבלים חשבון חשמל משותף.

יוסף קליינמן, ממנהלי השיווק בחברת F.D.Y מסביר על הפעילות שעושה החברה על מנת למגר את התופעה: "חברתנו זיהתה את בעיית המשכירים והיא חברה חלוצה בתחומה שהוקמה על מנת לספק פתרונות גביה חכמים בדיוק למצבים אלו. אנו מציעים מערכות מתקדמות של מונים הפועלים על בסיס טכנולוגי מתקדם, המונים מקושרים למרכז התקשורת של החברה, שם מתבצעת חלוקה מדויקת של חשבון החשמל המרכזי בין יחידות המשנה. החברה משלמת את חשבון החשמל ישירות לחברת חשמל וגובה את התשלום מכל אחד מהשוכרים ומאפשרת ראש שקט לבעל הנכס".

"בנוסף", ממשיך קליינמן: "חברת FDY מוציאה חשבוניות מס ישירות על שם השוכרים ומאפשרת מגוון דרכים לתשלום חשבון החשמל, כגון: תשלום בהוראת קבע, תשלום באמצעות כרטיסי אשראי וכדו'. אף ניתן לחייב את החשבון בשיטת טוקמן - תשלום מראש".

למידע נוסף לחצו כאן>>
גביה חכמה שוכרים נכס מחולק חשבון חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד