ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"מרחץ דמים בשוק הקריפטו": ביטקוין מתחת ל-10,000 ד'; 385 מיליארד ד' נמחקו

ערך אתריום צלל ביותר מ-40% מתחילת השבוע • פלטפורמת ההשקעות Bitconnect הודיעה במפתיע על הפסקת פעילותה - ערך טוקן ביטקונקט קרס ביותר מ-80% • מחיר ריפל נפל ב-75% תוך שבועיים

  • א' שבט התשע"ח
מטבע ביטקוין. צילום אילוסטרציה: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
מטבע ביטקוין. צילום אילוסטרציה: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90



ערך ביטקוין צולל מתחת ל-10,000 דולרים לראשונה השנה, ומטבעות דיגיטלים פופולרים נוספים כמו אתריום וריפל צונחים ב-20%-30%, במה שהוגדר על ידי אנליסטים בתור "מרחץ דמים בקריפטו מטבעות".

המפולת, שמחקה 385 מיליארד דולר משווי שוק מטבעות הקריפטו ב-10 הימים האחרונים, מיוחסת להתגברות החששות מפני הידוק הרגולציה על שוק המטבעות הדיגיטליים העולמי. לכך גם נוספה הודעתה המפתיעה אתמול של פלטפורמת ההשקעות Bitconnect על הפסקת פעילותה - הודעה שגרמה לערך טוקן ביטקונקט לקרוס ביותר מ-80% בתוך שעות ספורות.

ביטקוין, המטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר בעולם, נסחר כעת במחיר של 9,346 דולרים, נפילה של 22% תוך יממה, לפי נתוני טרייד-בלוק. בכך משלים ביטוין נפילה של יותר מ-50% ממחיר שיא של 19,641.8 דולרים שאליו טיפס לפני חודש.

החוזים העתידיים על ביטקוין למסירה בפברואר נסחרים כעת במחיר של 9,560 דולרים, נפילה של 14%, בבורסת Cboe.

מחיר אתריום, המטבע הדיגיטלי השני הכי נפוץ בעולם, צולל ביותר מ-23% לרמה של 808 דולרים, לפי נתוני קוינדסק, ומשלים בכך נפילה של 43% משיא של יותר מ-1,413 דולרים שאליו טיפס בסוף השבוע האחרון.

ערך ריפל, מטבע הקריפטו השלישי הכי פופולרי, צונח ב-31.5% למחיר של 95 סנט, לפי נתוני קוין-מרקט-קאפ, ומשלים בכך מפולת של 75% לעומת שיא של 3.75 דולרים שאליו טיפס לפני שבועיים.

ערכם של מרבית המטבעות הדיגיטליים המובילים האחרים צונחים היום ב-20% עד 30%.

אנליסט השווקים פוואד ראזק-זאדה מחברת Forex.com הגדיר אתמול את הנפילות בתור "מרחץ דמים במטבעות קריפטו" אולם הוסיף כי "הטענות כי זהו תחילת הסוף של מטבעות הקריפטו מאוד מקדימות את זמנן".

אנליסטים מייחסים את המפולת שמחקה מאז השביעי בינואר 385 מיליארד דולר, או 47% מסך שווי שוק המטבעות הדיגיטליים, לסימנים להידוק פיקוח הרגולטורים על מסחר במטבעות קריפטו במדינות כמו דרום קוריאה, סין ורוסיה.

הירידות החדות היום השוק יוחסו גם לכך שפלטפורמת ההשקעות ביטקונקט (Bitconnect) - שרבים בקהילת המטבעות הקריפטו הזהירו כבר זמן רב כי מדובר בהונאת פונזי - הודיעה אתמול על הפסקת פעילותה באופן מיידי.

הפלטפורמה מסרה כי תשיב לכל בעלי טוקן ביטקונקט את כספם לפי המחיר הממוצע בשבועיים האחרונים (כ-364 דולר לביטקונקט), אולם בעקבות ההודעה קרס שווי ביטקונקט כ-80% לרמה של 37 דולרים, לעומת יותר מ-200 דולרים לפני ההודעה.

ביטקונקט ייחסה את ההחלטה על הפסקת פעילותה לסיקור תקשורת ביקורתי, צעדים משפטיים נגדה ומתקפות סייבר בלתי פוסקות.
שוק הקריפטו ביטקוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד