י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נתניהו יבקר: כך יראה בית חב”ד במומבאיי

שלוחי חב"ד במומבאיי, הרב ישראל וחיה קוזלובסקי, צפויים לחשוף בפני ראש-הממשלה בנימין נתניהו, בביקורו בבית חב"ד, את התכנית להקמת גלעד לזכרם של הרוגי הטבח במומבאיי

נתניהו יבקר: כך יראה בית חב”ד במומבאיי



שלוחי חב"ד במומבאיי, הרב ישראל וחיה קוזלובסקי, צפויים מחר לחשוף בפני ראש-הממשלה בנימין נתניהו – בביקורו בבית חב"ד בעיר – את התכנית להקמת גלעד לזכרם של הרוגי הטבח המשולב במומבאיי ב-2008. ואת הקומות העליונות ב'בית נרימאן' בן 6 הקומות, שבו פועל בית חב"ד בעיר, יעברו שיפוץ נרחב.

בפיגוע הקטלני שבוצע במקום לפני עשור, נרצחו הרב גבי וריבקי הולצברג ז"ל, שהתגוררו במבנה והפעילו אותו. 4 מאורחיהם נרצחו גם הם. בנם היחיד, מוישי, ניצל בידי המטפלת המקומית שלו, סנדרה. אתמול (ג') הם שבו לראשונה למקום, מאז שנמלטו מן התופת.

השיפוצים צפויים להתחיל בשבועות הקרובים ולהסתיים ביום השנה ה-10 לטבח, ב-28 בנובמבר 2018. עלות השיפוצים מוערכת בכ-6 מיליון דולרים.

המבקרים בבניין המשופץ יחשפו לאנדרטה מרשימה בקומת הגג עם שמותיהם של 170 הנרצחים בטבח המשולב במומבאיי. מהגג נפרסת תצפית מרשימה על העיר, דרכו חדרו כוחות הבטחון ההודים למבנה בזמן הטבח.

רבבות התיירים והמקומיים שיגיעו למקום מידי שנה, על פי התכנון, יחשפו לרב גבי ורבקי הולצברג ז"ל שנרצחו במקום, ילמדו על תנועת חב"ד ופועלה בארץ ובעולם, ויחשפו למיצגים על הטרור העולמי מול האור והתקווה, בין היתר בדמות "שבע מצוות בני נח". באחת הקומות יצפו המבקרים במיצגים על מצוות מרכזיות ביהדות, כמו טהרת המשפחה, חינוך, תפילין ועוד.

במקום יהיו גם פינות ישיבה בשילוב צמחייה ומפלי מים, ספריה ועוד.

לדברי הרב קוזלובסקי, שהגיע עם משפחתו למקום לפני 5.5 שנים: "הרעיון נפל במוחי עם כניסתי למקום לראשונה. המקום היה עוד עם כתמי דם בכל מקום וחורים בקירות. חשבתי שלהחזיר את המקום לפעילות זה דבר וחשוב, אבל כיוון ש'יתרון האור כשהוא בא מן החושך', אז הפעילות צריכה להיות גדולה עוד יותר מכפי שהייתה עד הטבח.

"בנוסף, הבנתי שאיננו מגיעים די הצורך לקהל הרחב כאן בהודו, אז חייבים להשתמש במבנה הסמלי הזה כדי להראות לאנשים מה החושך שהיה פה מחד – ואיזה יופי ואור יכול להיות בעולם. המתקפה ב-2008 הייתה לא רק על בית חב"ד, אלא עם מוקדים נוספים במומבאיי, והיא נצורה בזיכרון ההודי כאירוע מכונן.

"החלטנו להקדיש את קומת הגג לכלל נרצחי 26 בנובמבר 2008 – כדי שהמקום ישמש לאבן שואבת למיליוני אנשים: מקומיים, משלחות רישמיות מחו"ל וכמובן יהודים שיגיעו לאור. הטבח ומשמעויותיו הוא אחד האירועים המרכזיים ביותר בעולם השליחות של חסידות חב"ד, אז ננצל את ההזדמנות לספר את סיפורה של תנועת חב"ד וערכיה תוך התמקדות באלפי שליחיה ברחבי תבל ובתפקידם. אני מקווה שבאמצעות המבנה החדש נצליח, כפי שחינך אותנו הרבי מליובאוויטש שבשליחותו אנחנו נמצאים פה, להפוך את העולם למקום טוב יותר".

סגן יו”ר המרכז לענייני חינוך, הרב משה קוטלרסקי, שמסייע רבות לשלוחים בארץ ובעולם, ועוזר בהקמת המרכז, אמר: ”זה יום מרגש לא רק למוישי ולמשפחת קוזלובסקי, אלא לאלפי שלוחי חב”ד ולכל עם ישראל. הבניין החדש, ומוישי הקטן ששב לשם, מעידים שהאור ינצח את החושך. הבניין יהווה מגדלור לכל אחד, עם כל הלב”.









חבד מומבאי קוזלובסקי הודו שלוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד