י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הציונות הדתית בעימות: להתגייס או לא

סערה בציונות הדתית, בעקבות הוראה שפרסם הרב שלמה אבינר, מבכירי המגזר - לפיה, אין להתגייס לצה"ל עד שיוסדר נושא השירות המשותף

הרב אבינר. צילום: פלאש 90
הרב אבינר. צילום: פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



סערה ביממה האחרונה בתוככי הציונות הדתית, בעקבות הוראה שפרסם הרב שלמה אבינר, מבכירי המגזר - לפיה, אין להתגייס לצה"ל עד שיוסדר נושא השירות המשותף.

לעומת זאת הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, דחה בראיון ליהודה שלזינגר ב"ישראל היום" את הדברים על הסף, "הייתה הידברות עם הצבא ותיקנו את העניין שמי שלא רוצה לשרת בגדוד מעורב לא יחויב לעשות זאת", אמר, "חבל שהדברים לא בוררו לפני שנאמרו. לא השתנה שום דבר בתוך הצבא ממה שהיה. זה נקבע בהידברות עם הרמטכ"ל".

הרב הוסיף ואמר: "איזו מחשבה זו לא להתגייס לצבא? זה לא הצבא של הצאר ניקולאי, זה הצבא שלנו. כולנו צריכים להתגייס מתוך מוטיבציה גדולה. להיאבק לקחת חלק ביחידות הכי קרביות. נפגשתי עם הרמטכ"ל אין לו עניין לפגוע בחיילים הדתיים. אני נותן בו אמון מלא".

כזכור רבה של צפת, הרב שמואל אליהו - גם הוא מבכירי הציונות הדתית, גיבה את דברי הרב אבינר וקרא לפיטוריו של הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט; "משהו נפגם בצבא. אם מורידים ביחידות המעורבות את הרף משהו נפגע. הרב אבינר נותן צלצול השכמה. הוא הרי אדם אחראי וראש ישיבה של תלמידים שהגיעו לתפקידים הבכירים והקרביים ביותר בצבא. אם הוא הגיע למצב כזה שכך הוא אומר אז כנראה שאיזנקוט צריך להתעורר וראש הממשלה צריך לומר לו ללכת הביתה".
הרב חיים דרוקמן הרב שלמה אבינר גיוס הרב שמואל אליהו הצינות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד