כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שבת וגיוס • יש הנהגה ל'דגל': הח"כים החרדים אצל גדולי ישראל

יש הנהגה: לראשונה מאז פטירת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, התוועדו הח"כים של תנועת 'דגל התורה' עם הגר"ח קנייבסקי ועם הגרי"ג אדלשטיין בעיר בני ברק • ההתייעצות באה על רקע המאבקים האחרונים בנושא הגיוס ושמירת השבת

ח"כי דגל התורה אצל הגר"ח קנייבסקי, הערב
ח"כי דגל התורה אצל הגר"ח קנייבסקי, הערב



יש הנהגה: לראשונה מאז פטירת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, ח"כי דגל התורה עולים הערב (רביעי), למעונם של גדולי ישראל, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין בעיר בני ברק, זאת על רקע המאבקים האחרונים בנושא הגיוס ושמירת השבת.

מדובר בביקור התייעצות ראשון של הח"כים מדגל התורה, בבתי גדולי ישראל, מאז פטירת ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן לפני למעלה מחודש ימים.

הח"כים ישבו שעה ארוכה אצל מרנן גדולי ישראל, ועברו עימם נושא אחר נושא, ושאלה אחר שאלה, בעיקר סביב סוגיית תקנות שר הביטחון לפטור לבנות חרדיות ודתיות משירות בצה"ל, לקראת הדיון שיתקיים בשבוע הבא בוועדת חוץ וביטחון.



חברי הכנסת אצל הגריג אדלשטיין, הערבצילום: חברי הכנסת אצל הגריג אדלשטיין, הערב
חברי הכנסת אצל הגריג אדלשטיין, הערב


על פי ההערכות, לפגישות ההתייעצות הערב היו שתי מטרות; האחת, להראות באופן ברור שלא אלמן ישראל וכי למרות פטירת הגראי"ל שטיינמן - קיימת הנהגה מאוחדת לציבור הליטאי, שבראשה עומדים הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין.

בנוסף, עיתוי הגעת הח"כים הליטאים לבתי הגר"ח והגרי"ג מגיע יממה לאחר הדיון על תקנות שר הביטחון בנושא פטור לבנות משירות צבאי.

כזכור, מדובר בסוגיה שגררה ביקורת על הח"כים החרדים מכיוונם של תלמידי הגר"ש אוירבאך. ומשום כך, לח"כי דגל התורה חשוב הערב להבהיר: "אנחנו מגובים בכל מהלכינו בהוראותיהם של גדולי ישראל".


הגרח קנייבסקי הגריג אדלשטיין גיוס בנות שבת דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד