י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משאל ענק: מהי עמדת הציבור החרדי על המרכולים וליצמן

משאל חדש של 'חדשות הסקופים', מגלה נתונים מפתיעים על דעתם של החרדים בנוגע לחוק המרכולים • 40 אחוזים סבורים כי לליצמן אסור לחזור למשרד הבריאות עד שייפסקו חילולי השבת

ליצמן ומרכול, צילום: תומר נויברג, פלאש 90 ו-pixabay
ליצמן ומרכול, צילום: תומר נויברג, פלאש 90 ו-pixabay



תוצאות המשאל של 'חדשות הסקופים' ממשיכות להפתיע: במסגרת המשאל השבועי שבו משתתפים למעלה מ-20 אלף מאזינים, נשאלו השבוע המאזינים 2 שאלות הנוגעות לנושאים שעל סדר היום בציבור החרדי.

השבוע, עסק המשאל בשני נושאים מרכזיים: הסערה סביב חוק המרכולים וחזרתו של ח"כ ליצמן למשרד הבריאות כסגן שר.

המשאל שנפתח להצבעה ביום חמישי בערב ונמשך עד יום שלישי בערב, מספק הצצה להלך הרוח בקרב הציבור החרדי, אודות פעילותם של חברי הכנסת החרדים.

לשאלה, האם המפלגות החרדיות גרמו לעלייתו של לפיד בסקרים בעקבות העברת חוק המרכולים, השיבו המאזינים: 17% סבורים שהחרדים רק השניאו את הציבור החרדי ברחוב החילוני. 7% סבורים שיאיר לפיד הוא המרוויח העיקרי מהחוק. 38% סבורים שזהו חוק מצוין ולא צריך להתחשב בדעת הקהל. 38% נוספים סבורים שהחוק לא מעלה ולא מוריד, כיוון שחילולי השבת יימשכו.

השאלה השניה בסקר: האם לדעתך חזרתו של ח"כ ליצמן למשרד הבריאות מוצדקת למרות שעבודות הרכבת בשבת נמשכות?

18% מהמאזינים שענו על המשאל סבורים כי אין שום בעיה כיוון שכעת הוא סגן שר ולא שר. 40% סבורים שכיון שפרש בגלל השבת, היה צריך להישאר ח"כ עד שיפסקו חילולי השבת. 15% סבורים שמלכתחילה לא היה צריך לפרוש כיוון שחילולי השבת לא ייפסקו, לעומת 27% הסבורים שבתפקידו כשר הבריאות עשה ליצמן קידוש ה' ולכן הגיע הזמן שיחזור לתפקידו.
משאל הסקופים חוק המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד