כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

טראמפ סתר את דברי נתניהו: "לא בתוך שנה"

הנשיא האמריקני הגיב אתמול בראיון, לדבריו של ראש הממשלה שאמר לכתבים בהודו כי הוא צופה ששגרירות ארה"ב תעבור לירושלים בתוך שנה

טראמפ עם נתניהו בביקורו בישראל. צילום: פלאש 90
טראמפ עם נתניהו בביקורו בישראל. צילום: פלאש 90



נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הכחיש אתמול (רביעי) את דבריו של נתניהו כי המעבר המתוכנן של שגרירות ארה"ב לירושלים יקרה בתוך שנה, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי הוא צופה כי המהלך יקרה בתוך שנה.

בנוסף, שר החוץ האמריקני רקס טילרסון, אמר בחודש שעבר כי מהלך העברת השגרירות כנראה יקח לפחות שלוש שנים, מכיוון שזה די שאפתני להעביר תוך שנה, הלוגיסטיקה של מציאת או בניה של מבנה חדש, וסידורי אבטחתו, כמו גם הסדרת דיור לדיפלומטים הם דברים שדורשים הרבה תכנון וזמן.

כזכור, נתניהו אמר אתמול (רביעי) לכתבים מדיניים שהצטרפו לביקורו בהודו, כי "ההערכה המוצקה שלי היא שזה ילך הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים כנראה בתוך שנה מהיום".

כשנשאל טראמפ בראיון לסוכנות הידיעות 'רויטרס', על דבריו של נתניהו, הוא סתר ואמר, כי זה לא המצב. "עד סוף השנה? אנחנו מדברים על תרחישים שונים - אני מתכוון כמובן שזה יקרה, אבל יקח זמן, וזה לא יקרה בתוך שנה".

טראמפ - שהחלטתו על מעבר השגרירות היה חלק מהתחייבות שלו בקמפיין הבחירות, אמר כי "השגרירות תהיה יפה אבל לא אחת שעולה 1.2 מיליארד דולר", טראמפ התייחס למחיר של שגרירות ארה"ב החדשה בלונדון שעלתה 1.2 מיליארד דולר בתקופתו של אובמה.
דונלד טראמפ בנימין נתניהו העברת השגרירות לירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד