י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לילה של אש בג׳נין: מחבלים חוסלו

במהלך חילופי אש הלילה בג'נין, חוסלו שלושה מחבלים. אחד מהם, השתתף ברצח הרב רזיאל שבח הי"ד בשבוע שעבר - שניים נוספים נעצרו • שני לוחמי מג"ב נפצעו • אמו של רזיאל סיפרה הבוקר: "היינו ערים כל הלילה, התפללתי שלא יהיו לנו הרוגים"

לילה של אש בג׳נין: מחבלים חוסלו



כשבוע וחצי לאחר הרצחו של הרב רזיאל שבח הי"ד סמוך לחוות גלעד, כוחות הביטחון שכללו את היחידה ללוחמה בטרור של משמר הגבול, השב"כ וצה"ל פעלו הלילה לאיתור המחבלים שהסתתרו בג'נין וניהלו מולם קרב יריות. במהלכו חוסלו שלושה מהם ונוספים נעצרו.

במהלך חילופי האש, נפצעו גם שני לוחמי מג"ב, האחד באורח קשה והשני באורח קל. שניהם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. ומדוברות המשטרה נמסר, כי מצבו של הפצוע הקשה יציב וכי הוא יצא מכלל סכנה.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו הלילה כי במהלך הפעילות פוצצו כוחות הביטחון את הבית בו התבצרו המחבלים. על פי דיווחים אלו, דחפור הרס את המבנה לאחר שפוצץ.

על פי דיווחו של כתב 'ערוץ עשר' אור הלר, ירו כוחות הביטחון טילים נגד טנקים לעבר הבית בו התבצר המחבל השלישי.

לפי הפלסטינים, המחבל שחוסל במהלך קרב היריות, הוא אחמד ג'ראר, בן 22, בנו של נאסר ג'ראר, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס בעבר, שחוסל בג'נין בשנת 2002. נאסר עמד בראש חוליה שתכננה בין היתר שני פיגועי התאבדות. האחד, בבית החולים 'שיבא' בתל השומר והשני - פיצוץ משאית שתכלול מאות ק"ג של חומר נפץ בבניין ר קומות במרכז הארץ. אלא שהוא חוסל כאמור, עוד טרם הספיק להוציאם לפועל.

כתב 'ערוץ עשר' חזי סימנטוב, מדווח כי ארגון חמאס בגדה ספד הלילה למחבל אחמד ג׳ראר שחוסל וכינה אותו ״שהיד״. בהודעת חמאס בג׳נין נכתב עוד כי ״חמאס משבחת את אומץ בניה בקרב בלילה בג’נין אשר סרבו להיכנע והעדיפו למות מות קדושים. אחמד גראר הוא שהיד בן שהיד בנו של אחד ממייסדי עז אדין אלקסאם בגדה. העובדה (שהישראלים) שהגיעו אליו לא יפריע לחמאס להמשיך בהתנגדות״.

יעל שבח, אלמנתו של רזיאל שבח הי"ד, אמרה הבוקר בתגובה לתפיסת המחבלים שרצחו את בעלה: "אני מודה לכוחות הבטחון על פעולתם הנחושה לתפיסת המחבלים. ושולחת מכאן איחולי החלמה לפצועים מכוחות המשטרה שפעלו בנחישות ובגבורה. מעבר לזה אין לאירוע הזה שום משמעות בשבילי. הנחמה שלנו היא לא בנקמה אלא בבניין הארץ".

"אני מבקשת מראש הממשלה. שבור את השתיקה שלך אמץ את ההצעה של שר הבטחון לאשר את חוות גלעד והעלה אותה ביום ראשון הזה לאישור הממשלה. זו הנחמה שלנו זו הבקשה שלנו זו התשובה האמיתית לרצח הזה של בעלי אהובי ואב ילדי". אמרה האלמנה.

אמו של הרב רזיאל שבח הי"ד אמרה הבוקר (חמישי) לאפי טריגר בגלי צה"ל כי היא "מקווה שנבקר את החיילים שנפצעו, אנחנו רוצים להודות להם בשם רזיאל. לא היה לי ספק שיצאו כדי לתפוס את המחבלים, אמרו לנו שיעשו הכל".

עוד סיפרה האם בראיון: "היינו ערים כל הלילה, התפללתי שלא יהיו לנו הרוגים - אף אחד לא שווה את זה".

פעילות הכוחות הלילה









שר הביטחון, אביגדור ליברמן הגיב הבוקר ואמר: "כוחות הביטחון ביצעו הלילה מבצע מורכב ומוצלח ללכידת רוצחי הרב רזיאל שבח הי"ד. אני מברך את לוחמי הימ"מ על אומץ ליבם ומאחל החלמה לפצועים. למחבלים לא יהיה מסתור. נשיג את המחבלים בכל מקום".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר בימים אלה בהודו, נמסר, כי הוא מברך את לוחמי המג"ב והימ"מ על הפעולה הנחושה: "נגיע לכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל, ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין". רה"מ שולח החלמה מהירה לפצועים.

נשיא המדינה אשר עקב אחר ההתפתחויות במהלך הפעולה אמר הבוקר כי הוא ״גאה ומלא הערכה אל טובי בנינו אשר עדיין פועלים בשעות אלה במרדפם העיקש אחר רוצחיו של הרב רזיאל שבח ז״ל. תודתנו להם ולכל כוחות הביטחון הלוקחים חלק בפעולה חשובה זו בעוז רוח וגבורה. תפילותינו נתונות לשלומם של הלוחמים הפצועים ואנו שולחים להם חיבוק של חיזוק ואהבה.״


יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיב: "תודה ללוחמי הימ"מ ,צה"ל וכוחות הבטחון על פעולה מוצלחת הלילה בג׳נין בה חוסל רוצחו של הרב רזיאל שבח. איחולי החלמה לפצועים והצדעה לעוסקים במלאכת מיגור הטרור. המציאות בשטח מתוחה, המאבק בטרור לא תם ויש להפעיל שילוב נכון של ״מקלות וגזרים״ כדי להתמודד עם המציאות החדשה והמורכבת עם הפלסטינים."
רזיאל שבח חיסול מחבלים ג'נין חילופי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד