ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

טרגדיה בבית שמש: ילד בן 6 נהרג מפגיעת אוטובוס - אביו נפצע קל

טרגדיה קשה הבוקר בקהילה החרדית בבית שמש: ילד בן 6 נהרג כתוצאה מפגיעת אוטובוס אגד קו 417, אביו נפצע קל ופונה לבית חולים בירושלים • חובש סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד, הילד נלכד מתחת לאוטובוס וסבל מפגיעה רב מערכתית"

זירת התאונה. צילום: קבוצת ירושלים ועוטף
זירת התאונה. צילום: קבוצת ירושלים ועוטף



טרגדיה קשה הבוקר (חמישי) בבית שמש: ילד בן 6 נהרג ואביו נפצע באורח קל, כתוצאה מפגיעת אוטובוס קו 417 של חברת 'אגד', ברחוב נחל הקישון בבית שמש.

לקראת השעה 8:30, כאשר רבבות ילדים בדרכם ללימודים, אירעה תאונת דרכים בשדרות נחל הקישון בבית שמש, אב ובנו שנפגעו מאוטובוס. הבן, ילד, נפצע באורח אנוש ואביו נפצע באורח קל. צוותי הרפואה שהגיעו למקום החלו להעניק טיפול רפואי לילד, אך לאחר זמן קצר נקבע מותו.


אברימי קאפ, מפקד זק"א בית שמש מתאר את זירת התאונה. צילום: זק"א

אברמי קאפ מפקד זק״א בית שמש, תיאר את הזירה: ״מדובר בתאונה קשה ומזעזעת, ילד בן 6 ואביו שהיו בדרכם לתלמוד תורה נדרסו מאוטובוס כאשר עברו במעבר חציה. כאשר הגעתי לזירת התאונה הילד היה לכוד תחת האוטובוס במצב אנוש. צוות רפואי של מד״א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו לאחר שמאמצי החייאה כשלו, אביו פונה לביה״ח במצב בינוני, צוות זק״א בית שמש טיפלו בגופה ובממצאים כדי להביאם לקבורה״.

קאפ הוסיף ואמר: "כאבא לילדים היה לי מאוד קשה לטפל בזירה ולראות את הילד הקטן ללא רוח חיים, כאשר תיק בית הספר היה לידו".

"מדובר בזירה קשה של אב ובנו הולכי רגל שנפגעו מאוטובוס" תיאר מנכ"ל 'איחוד הצלה' משה טייטלבוים שנמצא בזירה. "למרבה הצער נקבע מותו של הילד בזירת התאונה. מתנדבים באיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ראשוני לאביו של הילד שנפצע".

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א אושרי אדרי סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד, ילד כבן 6 נלכד מתחת לאוטובוס כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה, תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות של הכיבוי ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובתוך זמן קצר נקבע מותו בשטח. גבר כבן 30 שנפגע מהאוטובוס במצב קל בגפיים טופל במקום ופונה באמבולנס מד"א לבי"ח בירושלים."

קטע הכביש נסגר לתנועה עד לסיום הטיפול בתאונה. בוחני התנועה של המשטרה פתחו בחקירה לבדיקת נסיבות התאונה.



כוחות הצלה וזק"א בזירת האסון. צילומים: מד"א, חיים שלום - זק"א וקבוצת ירושלים ועוטף










טרגדיה זו, מצטרפת לשורת טרגדיות ואסונות קשים שפקדו משפחות תושבי בית שמש, החל מחג החנוכה האחרון, במהלכו מצאו את מותם בנסיבות שונות ומשונות תינוקות וילדים שלא טעמו טעם חטא.

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, עולה כי משנת 2008 מתו 161 ילדים מתאונות דרכים כהולכי רגל.

בשנת 2016, מתו 13 ילדים מתאונות דרכים כהולכי רגל. בשנת 2017 מתו גם 13 ילדים.

אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים אמרה בתגובה לנתונים הקשים: "תאונות דרכים הן הגורם המוביל לתמותת ילדים מתאונות. חשוב להקפיד על כללי בטיחות בחציית כבישים. אין לחצות את הכביש לפני אוטובוס או רכב הסעה או מאחוריו, אלא להמתין על המדרכה עד שייסע. בעת חציית כביש יש לחצות רק במעברי חצייה, בהם הנהגים יכולים לראות את הילד, יש להקפיד על כך שילד עד גיל תשע לא יחצה כביש ללא ליווי מבוגר, ויש לתרגל עם הילדים כללי בטיחות בחציית כבישים".










אוטובוס בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד