ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024

גפני מגיב לסערה: "אני ודרעי חברים טובים. לא יהיה שינוי באכיפה"

לאחר שבוע סוער, ח"כ גפני מתייחס להקלטה שהסעירה את המדינה וליחסים שלו עם שר הפנים דרעי • וגם: תוקף את ראשי הערים ומסביר מדוע ההקלטה פורסמה דווקא בערוץ טלוויזיה שמיועד לציבור הכללי • "לא יהיה שום שינוי באכיפה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



סערת גפני ואכיפת חוק המרכולים: אחרי שבוע סוער, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מתייחס הבוקר (חמישי) לסערת ההקלטה שפורסמה השבוע ב'החדשות' ושעוררה זעם רב בקרב הציבור החילוני, לדבריו בגל"צ, "הנאום היה מיועד לציבור החרדי בשפה החרדית, תמיד דיברו על הפקחים - לא היה פה שום חידוש ודרמה".

גפני הוסיף כי "לא יהיה שום שינוי באכיפה. לא ידעתי שאני כל כך חשוב עד שעיתונאים חרדים יקליטו את הבדיחות שלי ואז יעבירו לחדשות של הציבור החילוני. אני אומר 'שהדברים לא ייצאו מפה' בכל הופעה שנייה שלי", לדבריו, "דיברתי על חוק עבודה ומנוחה ולא על חוק המרכולים. הפקחים שעליהם דיברתי קשורים לחוק עבודה ומנוחה אותו לא אוכפים, לא אמרתי שמאות פקחים לא יהודים יסתערו על עסקים שפתוחים בשבת".

בנוסף הוא התייחס לפרסומים ששר הפנים אריה דרעי כועס עליו ואמר כי "ממש לא. דיברתי איתו אתמול ושלשום. אני מודיע לכם כאן, אתם יכולים לעלות אותו לשידור, אנחנו פועלים בשיתוף פעולה ואנחנו חברים טובים. גם בעניין הזה אנחנו תמימי דעים - אין פקחים בחוק המרכולים, יש פקחים בשעות עבודה ומנוחה. אני לא חושב שמדינה מתורבת צריכה להתנגד לזה".

כזכור, בראשית השבוע פורסמה הקלטה מדברים שאמר גפני במוצאי שבת באירוע הקורה למתנדבי 'איחוד הצלה', בין דבריו הוא התייחס לסוגיית אכיפת חוק המרכולים ואמר כי בחודשים הקרובים יוסדר הליך שיאפשר לפקחי רשות ההגירה לאפוף גם את חוק שעות עבודה ומנוחה.

כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", דבריו של גפני לא חידשו דבר. כבר לפני חודשים וחצי שר הפנים אריה דרעי אמר את הדברים ל'בחדרי חרדים' במסיבת עיתונאים שהתקיימה בעיריית ירושלים. כמו"כ, לפני שמונה חודשים, המפלגות החרדיות פרסמו הודעה משותפת ורשמית לאחר שנפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה נכתב כי סוכם על האצלת סמכויות אכיפה לידיו של שר הפנים.

כמו"כ, גפני התייחס הבוקר לתיעוד הווידאו שפורסם ב"בחדרי חרדים" שבו הוא השיב לעיתונאי שחר אילן על סערת ההקלטה, ותמה, "לא ידעתי שהחילונים פרימיטיביים", הבוקר הוא הסביר: "אני אומר הרבה פעמים 'תגיד אתה פרימיטיבי?', הבדיחות שלי הופכות להיות בראש מהדורת החדשות".

גפני תקף את ראשי הערים ואמר כי "הם בשנת בחירות, הם לא יכולים להיות רגועים, הם יודעים את זה. הם עשו רעש כדי שעל ידי זה אולי הם יקבלו קולות מההקלטה הזו שאין לה שום ערך".

הוא התייחס להעברת ההקלטה ל'החדשות' ולשידורה שגרם לסערה נגד הציבור החרדי: "מה שקרה אם אתם רוצים לדעת, הלך כתב חרדי, הקליט את זה. לך תשדר את זה, מה אתה הייתה עושה אם היה לך סקופ כזה בלעדי – היית משדר את זה, למה הוא עשה את זה? מכיוון שהוא משדר לציבור החרדי והציבור החרדי לא היה לו בזה שום חדשות, כלום. והציבור הכללי, שמשדרים דבר כזה, שלוקחים כל מיני קטעים מבלי להתייחס לעניין עצמו – ולהפוך את זה לסערה, בשביל שהשם שלו יהיה כתוב על בטלוויזיה, זה טוב".
משה גפני אריה דרעי חוק המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד