ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רבני אשדוד עושים סוף ל"מחאת השבת": רק הרב גולדקנופף מוסמך

בכירי הרבנים באשדוד יוצאים במכתב נחרץ נגד הגורמים האינטרסנטים שמלהיטים את הרוחות: "גולדקנופף הוא הסמכות הבלעדית האחראית" • בנוסף, מקורבי ראש העיר מכחישים בתוקף את הפרסומים לפיהם, הוא שוקל לפטר את המנכ"ל

הרב יצחק גולדקנופף. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב יצחק גולדקנופף. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מאבק השבת באשדוד – מתמוסס: רבני קהילות גור, בעלזא וויז'ניץ בעיר אשדוד שמים סוף ל"מחאת השבת" שפרצה בימים האחרונים בעיר אשדוד על ידי גורמים אינטרסנטים פנים חרדיים, ומפרסמים מכתב נחרץ שבו הם מבהירים כי היחיד שיש בידו את הסמכות מגדולי ישראל לעסוק בנושא השבת הוא מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת הרב יצחק גולדקנופף.

במכתב ששיגרו הרבנים חברי בד"ץ רבני הקריות בעיר לגולדקנופף ושהגיע לידי "בחדרי חרדים" הם מבהירים כי כל מהלך בנושא השבת יתקיים מעתה בשילוב הנציגות החרדית בעיר ומול קברניטי העיר, ראש העיר יחיאל לסרי שכידוע פועל בשיתוף פעולה מלא עם הרבנים ועם נציגי הסיעות החרדיות בעיר.

"כידוע בעירנו", כתבו הרבנים, "מתנהל בימים אלו מאבק סביב נושא שמירת השבת. כמי שאמון מטעם גדולי ישראל כל נושא שמירת השבת בארץ ישראל, ובתפקידך כמזכיר ועדת הרבנים לענייני שבת שעל פי מועצת גדולי התורה, אשר עושה שליחותם נאמנה ובמסירות".

הרבנים מבהירים בנחרצות כי "ברצוננו להודיע כי גם בעניין נושא שמירת השבת באשדוד, אך ורק הינך הסמכות הבלעדית האחראית מטעמנו לטיפול בנושא השבת יחד עם הנציגות החרדית בעירייה, מול קברנטי העיר".



ראש עיריית אשדוד, לסרי. צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90צילום: ראש עיריית אשדוד, לסרי. צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90
ראש עיריית אשדוד, לסרי. צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90


עוד הוסיפו כי "השבת מקור הברכה, ברכתנו, ברכת השבת, כי חפץ ה' בידך יצליח ותזכה לקדש שם שמים בהליכותיך, ולמלא את שליחותך נאמנה, ושיהא שם שמים מתאהב על ידינו".

חתומים, הרבנים הגאונים: הרב שמואל דוד הכהן גרוס - רב דחסידי גור, הרב חיים פסח הלוי הורביץ - רב דחסידי בעלזא והרב צבי הירש ויז'ניצר רב דחסידי ויזניץ.

המכתב נשלח גם לבית האדמו"ר מפיטסבורג ולסגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן.

בנוסף, מקורבי ראש העיר לסרי הכחישו השבוע את הפרסום כי ראש העיר שוקל לפטר את מנכ"ל העירייה בעקבות דרישת עסקני גור, לטענתם, "הדברים לא היו ולא נבראו מעולם".

כזכור, בימים האחרונים יש מי שמלהיט את הרוחות בעיר אשדוד, ומנסה לעלות לסדר היום את סוגיית פתיחת מרכז הקניות 'ביג' בשבת. ולחדש את המחאה הישנה. כאמור, כעת, הרבנים עושים סוף לסערה.



אשדוד יחיאל לסרי מאבק השבת בדץ הקריות מתחם ביג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד