כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ח"כ איתן כבל נחקר בחשד להפרת אמונים במסגרת קשריו עם מוזס

חבר הכנסת נחקר היום במשך שעתיים בלהב 433, לאחר שנמצאו סתירות בין עדות שמסר בתיק בשנה שעברה לבין ראיות אחרות; הוא חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה. מוזס נחקר גם הוא משעות הבוקר

ח"כ כבל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ כבל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) נחקר היום (חמישי) באזהרה במשך כשעתיים במשרדי להב 433, ככל הנראה בחשד להפרת אמונים ולשיבוש הליכי חקירה. זאת, מסגרת פרשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס (תיק 2000). מוזס נחקר גם הוא משעות הבוקר במשרדי להב 433, אך השניים לא עומתו. בחקירתו הכחיש ח"כ כבל את הטענות נגדו, ואמר: "מסרתי את הדברים שהיו לו לומר, וכמו שאמרתי אמת בעדויות, כך אמרתי אמת היום".




שתי החקירות הן חלק מהשלמות החקירה שדרשה הפרקליטות מהמשטרה לקראת הגשת סיכומי החקירה בתיק. חקירתו של כבל, שנמשכה כשעתיים, תואמה מראש עם המשטרה. הח"כ מסר עדות במסגרת הפרשה לפני כשנה, אלא שהבוקר הוא זומן לחקירה כחשוד בתיק לאחר שנאספו עדויות הסותרות את הגרסה שמסר במהלך עדותו הראשונה. חקירתו נגעה להצעת החוק בעניין עיתון ישראל היום, כאשר בניגוד לגרסתו הראשונית שמסר, במשטרה נאספו עדויות לפיהן הוא העלה את הצעת החוק בתיאום עם נוני מוזס. החוקרים הטיחו בכבל חלק מהעדויות וביקשו את גרסתו, בין היתר למועדי השיחות שלו עם מוזס וגורמים אחרים הקשורים לידיעות אחרונות.

מהמשטרה נמסר כי "חבר כנסת נחקר היום במשך מספר שעות, וזאת במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433. החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות".

כבל, יוזם חוק "ישראל היום", נשאל בחקירתו בינואר בשנה שעברה אם ידע על מערכת היחסים בין מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון מוזס, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל דברים שעלו בשיחות המוקלטות. לדבריו, לא נשאל אז על חוק "ישראל היום", או על הטבות שניתנו לכאורה ב"ידיעות אחרונות" לח"כים שקידמו את החוק.

במסגרת החשדות בתיק, נתניהו ניסה לרקום עסקה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס לפיו יזכה לסיקור אוהד בעיתון תמורת צמצום פעילות העיתון המתחרה "ישראל היום". צמרת המשטרה סברה שהפרשה חייבה חקירה פלילית, ונוני מוזס נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים. היועמ"ש מנדלבליט נחשף לפרשה כבר באביב 2016 ורק אחרי חצי שנה אישר לחקור את נתניהו. לפי היועמ"ש, הפרשה חמורה מבחינה ציבורית וגבולית מבחינה פלילית. פרקליט המדינה סבור שממצאי הבדיקה מגבשים תשתית ראייתית המצדיקה לחקור את ראש הממשלה באזהרה.
איתן כבל נוני מוזס תיק 2000 בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד