י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

התגעגעתם? אובמה חוזר לפוליטיקה - יוביל קמפיין

הנשיא לשעבר לא שבע די בשמונת השנים ששכן בבית הלבן וינסה שוב לחזור להיות רלוונטי

אובמה בישראל. צילום: פלאש 90
אובמה בישראל. צילום: פלאש 90



הנשיא דונלד טראמפ והמפלגה הרפובליקנית מודאגים מבחירות אמצע הקדנציה. הרפובליקנים שולטים בבית הנבחרים וגם בסנאט, טראמפ יעשה הכל כדי להגן על הרוב שלהם בבית בנובמבר השנה, רק שעכשיו יהיה להם גורם מרכזי נוסף להתמודד איתו, והוא - ברק אובמה.

לנשיא לשעבר היתה שנה עמוסה מאוד עם פגישות בכל רחבי העולם, מאז שעזב את הבית הלבן לפני יותר משנה הוא תמיד הקפיד להשאר תחת הרדאר.

עכשיו אובמה מתכוון לחזור לפוליטיקה בשנת 2018, לתפקיד בולט כדי להוביל את בחירות אמצע הקדנציה ולנסות להשיג לדמוקרטים רוב בסנאט ובבית הנבחרים.

האתר "ניוז וויק" מדווח, כי מקורביו של הנשיא לשעבר אמרו, כי הם צופים שנה פעילה מאד מבחינה פוליטית, כולל מפגשים, עשיית קמפיין וכנסים להביא תמיכה ציבורית לדמוקרטים, "אובמה ימשיך להיות פעיל מבחינה פוליטית ב-2018, עם יותר פעילות וקמפיינים", כך סיפרה הדוברת שלו קייטי היל לאתר "שיקגו טריביון".

הנשיא לשעבר הסתובב בשנה שעברה ברחבי העולם ושמר על קשר עם מנהיגים, הוא תמיד טען כי הוא לעולם לא יעזוב את הפוליטיקה מאחור. לפני שעזב את הבית הלבן הצהיר אובמה, כי הוא מתכוון להישאר רלוונטי מבחינה פוליטית.

יש 435 מקומות בבית הנבחרים שעומדים כולם לבחירה מחדש. בנוסף, ישנם 33 מושבים מתוך 100 מושבים בסנאט, שגם הם עומדים לבחירות. כיום, שני המקומות הללו נשלטים על ידי הרפובליקנים, אובמה ינסה להפוך את המצב.
ברק אובמה סנאט בית הנבחרים פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד