י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חסר תקדים: 5 וחצי מיליון שקל קנס - על קברים

קנס חסר תקדים בסך 5.5 מיליון ש"ח נגד חברה פרטית על בניה בלתי חוקית של קברים בהר המנוחות • העירייה: "לא ניתן לצפצף על החוק ועל העירייה ולפגוע בתושבי העיר"

חלקות הקבר הבלתי חוקיות. צילום: עיריית ירושלים
חלקות הקבר הבלתי חוקיות. צילום: עיריית ירושלים



לאחר מאבק משפטי שניהלה עיריית ירושלים כנגד חברת אוויסון ובעליה הגב' אווה צרפתי – בעלת מגרש המיועד לקבורה בהר המנוחות בירושלים, פסק היום (חמישי) בית המשפט לעניינים מקומיים כי יש להרוס את הבניה הבלתי חוקית בחלקה, וקנס אותם בקנס חסר תקדים בגובה 5.5 מיליון שקלים.

חברת אוויסון, בעלת מגרש המיועד לקבורה בהר המנוחות הקימה קברים ללא אישורים ובחרה להתעלם מהחוק ומכל דרישות העירייה המקצועיות והחלטות בתי המשפט השונות, לרבות בית המשפט העליון ומספר פסקי דין אשר קבעו באופן מפורש כי לא ניתן לבצע את הקבורה ללא היתר בניה, ועל אף האמור חברת אוויסון ובעליה בחרו להפר מידי יום את צווי בית המשפט, תוך הפגנת זלזול, עשיית דין עצמית והפרה בוטה של שלטון החוק, ופסיקות בתי המשפט בעשות רבות של הליכים משפטיים.

החברה החלה בביצוע עבודות בשטח ללא היתר ובעקבות פעולות העירייה בית המשפט הוציא כנגדה צו הפסקת עבודה. לאור זאת הגישה העירייה כנגד החברה ובעליה כתב אישום חמור, והיום בית המשפט פסק לבצע צו הריסה של בניית הקברים שנבנו תוך הפרת צו בית משפט וכן לקנוס את הנאשמים בקנס בגובה 5.5 מיליון שקלים.

כנגד חברת אוויסון נפסק קנס בסך של 3,600,000 ש"ח בגין אישום ראשון של בניה ללא היתר ו- 224,500 ש"ח בגין האישום השני של הפרת צו הפסקת עבודה. בנוסף, נגד אווה צרפתי נפסק קנס בסך 1,600,000 ש"ח בגין האישום הראשון ו-134,700 ש"ח בגין האישום השני.

פסק הדין, הינו הישג לתביעה העירונית באגף היועץ המשפטי לעירייה, בשיתוף המחלקה לפיקוח על הבניה באגף הרישוי והפיקוח והמחלקה למבני דת שפעלו בצד המשפטי, במתן מידע מקצועי הקשור לקבורה, באכיפה ובביצוע ההריסה.

בעירייה מציינים כי זהו הישג חשוב מאוד לעירייה ולשומרי החוק והסדר. "בית המשפט העביר היום מסר ברור וחד משמעי שלא ניתן לצפצף על החוק ועל העירייה ולפגוע בתושבי העיר. עיריית ירושלים תמשיך לפעול בנחישות ובכל הכלים העומדים לרשותה כדי לעקור מהשורש תופעות מסוג זה", נמסר.
חלקת קבורה פרטית הר המנוחות קנס 5 וחצי מיליון עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד