כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נזקי הסופה: ארבעה פצועים, עצים שקרסו ונזקים לרכוש

סופה פוקדת את ישראל: ארבעה אנשים נפצעו, עצים שקרסו על רכבים וחוטי חשמל, נזק רב נגרם לרכוש, והפסקות חשמל שנרשמו במוקדים רבים • חורף תשע"ח כבר כאן

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הסופה הקצרה שפוקדת הערב את ישראל, באבו של החורף השחון, מביאה עמה לא מעט נזקים. בעקבות הרוחות קרסו עצים, נותק זרם החשמל, מה שגרם לפגיעה בתפקוד הרמזורים. במספר מוקדים ובחלק מהמקומות נרשמו פגיעות בנפש ונזקים ברכוש.

בבית שאן עץ שנפל על רכב נוסע ברחוב ירושלים הבירה בבית שאן גרם לפציעתם של שני גברים כבני 50, שנחבלו בגפיים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי בזירה, כשלאחריו הם פונו לבית החולים העמק בעפולה כשמצבם קל. צוות אמבולנס של איחוד הצלה נתקל תוך כדי נסיעה (במהלך משמרת) בעץ שנפל על רכב ברחוב ירושלים הבירה בבית שאן. הצוות טיפלו בזירה בשני נפגעים באורח קל והזעיקו צוותי כיבוי.

חובש רפואת חירום במד"א שמעון חזן סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי רכב שנפגע בחלקו הקדמי מענפי עץ שקרסו ונפלו עליו. נהג הרכב ונוסע שהיה איתו התהלכו מחוץ לרכב כשהם בהכרה מלאה וסובלים מחבלות קלות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם במצב קל לבי"ח העמק".

ברח' הירקון בתל אביב אדם שסייע לאישה בהזזת אופנוע, נחבל בידו ורגלו עקב נפילת האופנוע מעוצמת הרוח. הוא פונה ע"י מד"א במצב קל לאיכילוב. מהמשטרה נסקר על 12 עצים שקרסו על רכבים או לעבר הכביש בעיר. לא היו נפגעים, נגרמו נזקים לרכבים. ככלל, נרשמו כ-80 אירועים שונים שאירעו בתל אביב כתוצאה ממזג האוויר החריג.

ברמת גן רוכב אופנוע בן 46 נפגע מענף עץ שקרס ברחוב שלם בעיר. צוות מגן דוד אדום, טיפל בו בזירה ולאחר מכן פינה אותו במצב קל. מדוברות מד"א נמסר כי "התקבל דיווח על רוכב אופנוע שהחליק לאחר שנפגע מענפי עץ שקרס ברחוב שלם ברמת גן. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שיבא בתל השומר גבר כבן 46 במצב קל עם חבלות בגפיים".

גם בעיר אלעד מזג האוויר הסוער נתן את אותותיו: ברחוב חוני המעגל בעיר קרס עץ, לא היו נפגעים. באזורים רבים בעיר נותק זרם החשמל, וכתוצאה מכך נתקעו שתי מעליות. צוותים של ארגון 'ידידים' חילצו את הלכודים בשלום.

בגזרת נתניה: ברחוב סמילנסקי עץ נפל על רכב, ברחוב שד' בנימין עץ נפל על הכביש וגרם לחסימת תנועת הרכבים, ובשדרות ירושלים בעיר עץ נפל על הכביש וגרם לחסימת הכנסייה לבניין ברחוב. עצים נוספים קרסו ברחוב קהילות יעקב וברחוב הרב ברוט בבני ברק, ברחוב יצחק רבין באשקלון ובכביש הראשי של דלית אל כרמל. בכל האירועים הללו - לא היו נפגעים.

ברחוב שבט אשר בפ"ת שם קרסו עצים על חוטי החשמל, והכביש נחסם לתנועה פרק זמן. בכביש 5613 בכניסה לצור משה – נחסם הכביש לשני הכיוונים עקב קריסת עץ, וכביש 581 נחסם אף הוא בשני הכיוונים עקב עץ שנפל על הכביש. ברחוב המבדיל ברמת גן דווח על סורגים שהתעופפו לאחר שנעקרו ממקומם. לא היו נפגעים.

הפסקת חשמל דווחה אף באזור אשדוד: גן יבנה, ביצרון, ובמרחב לכיש. עדי ראייה סיפרו כי במרכול אושר עד אשדוד ארעה הפסקת חשמל, עת אנשים רבים עסקו בקניות לשבת. בעקבות האפלה, חלק מהם, נטש את העגלות בעודן ממלאות, והלך לדרכו.

מחברת החשמל נמסר: "עובדי חברת החשמל פועלים בשעות האחרונות לתיקון קווי מתח אשר נפגעו מהרוחות העזות. הפרעות באספקת החשמל מורגשות בכמה ערים ובהן חיפה, רמת גן, חדרה ונתניה. מרבית הפגיעות הינן כתוצאה מחפצים מעופפים אשר פגעו בקווים וגרמו לקריעת חוטים וכן מענפי עצים שקרסו", נמסר.

גלריה מהסופה. צילום: דוברות איחוד הצלה, קבוצת מדברים תקשורת



















סופה חורף גשם קריסת עצים סערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד