כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

7 חודשים אחרי תקרית המאבטח: שגרירות ישראל בירדן תיפתח

שבעה חודשים לאחר שאנשי השגרירות נאלצו להגיע לארץ בעקבות תקרית המאבטח והאזרח שנהרגו, משרד ראש הממשלה הודיע אתמול כי השגרירות הישראלית בירדן תיפתח שוב

גוחות בטחון ירדניים. צילום: רויטרס
גוחות בטחון ירדניים. צילום: רויטרס



שבעה חודשים לאחר שאנשי השגרירות נאלצו להגיע לארץ, משרד ראש הממשלה הודיע אתמול (חמישי) כי השגרירות הישראלית בירדן תיפתח מיד.

"שגרירות ישראל בירדן תשוב לפעילות באופן מיידי", נמסר מלשכת ראש הממשלה, "ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסים האסטרטגיים עם ירדן והמדינות יפעלו לקידום שיתוף הפעולה ביניהן ולחזק את השלום".

ירדן הודיעה לפני כחצי שנה כי לא תאפשר לישראל לפתוח מחדש את שגרירותה בעמאן עד שתפתח בהליכים משפטיים נגד המאבטח הישראלי שירה בשני ירדנים, לטענתו, להגנה עצמית.

אתמול בערב דיווחה התקשורת הממלכתית של ירדן כי ישראל התנצלה רשמית על מותם של שניים מאזרחיה.

דובר הממשלה, מוחמד אל מומאני אמר כי משרד החוץ הישראלי שלח איגרת ובה התנצלות ישראלית על מות שני אזרחים ירדנים בתקרית ירי בשגרירות ישראל בחודש יולי האחרון.

בנוסף טוענים הירדנים כי ישראל הודיעה כי תפצה את משפחות ההרוגים.

תקרית הירי התרחשה בחודש יולי כשאיש אבטחה של השגרירות ירה למוות בצעיר בן 17 שדקר אותו במברג, המאבטח שנפצע באורח קל ירה למוות בדוקר בן ה-17, כדור תועה פגע באדם נוסף שהיה במקום והוא ומת מפצעיו.

בנוסף טוענים הירדנים כי ישראל התחייבה לבצע צעדים בוני אימון בעניין התקרית ב-2014, תקרית בה שופט ירדני נורה למוות על ידי חיילים לאחר שהשופט ממוצא פלסטיני ניסה לתקוף חייל צה"ל במסוף אלנבי, השופט ניסה לחטוף מהחייל את נשקו, גם כאן טוענים הירדנים שישראל הודיעה שהיא תשלם פיצויים למשפחה.
ירדן תקרית המאבטח שגרירות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד