י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הנציג החרדי תוקף: "ראש העיר מפר התחייבות שהתחייב לגראי"ל שטיינמן זצ"ל"

לאחר שאישר חוק המאפשר חילול שבת בפרהסיה, מתקפה מספסלי מועצת העיר הרצליה: "קיימת ציפייה שהוא יעמוד במילתו, זו משמעות של הנהגה" • "ראש העיר התחייב טרום הבחירות באוזני ראש הישיבה זצ"ל ויבדל"ח שר התורה שהשבת בעירו תשמר"

ראש הישיבה. צילום: שוקי לרר
ראש הישיבה. צילום: שוקי לרר



ששה ימים לאחר שמועצת העיר הרצליה אישרה חוק עזר עירוני כדי לאפשר פתיחת מרכולים ובתי עסק בשבת ולאחר שראש העיר משה פדלון אמר בראיון ל"בחדרי חרדים", כי בעירו "קיים סטטוס קוו מנצח", אלעד צדיקוב חבר המועצה מטעם גשר – דגל התורה, מגיב ל"בחדרי חרדים" וטוען בחריפות, כי ראש העיר הפר את התחייבותו למרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל והגר"ח קנייבסקי, ערב הבחירות.

צדיקוב תוקף בראשית דבריו: "רה"ע הרצליה משה פדלון חוזר בו מהבטחותיו ערב הבחירות. הבטחה למרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, להגר"ח קנייבסקי, ולרב העיר הרב יעקובוביץ - לשמור על הסטטוס קוו בעיר. קיימת ציפייה שהוא יעמוד במילתו, זו משמעות של הנהגה".



צדיקוב על רקע בנין העירייהצילום: צדיקוב על רקע בנין העירייה
צדיקוב על רקע בנין העירייה


"ההבנה במועצת העיר הרצליה השבוע היא כאילו שהשבת - יום המנוחה השבועי שהביא עם ישראל לעולם כולו, שייך לכאורה רק לדתיים", הוא מוסיף, "כאילו דריסת החלטות מקימי המדינה והפרת המרקם היהודי של מדינת ישראל – כל זה היא נחלת עבר מיושנת, וכי לנו בעיר הרצליה יש את הזכות והעזות לפעול נגדה ונגד החלטת ממשלת ישראל".

צדיקוב מתייחס לחוק העזר שהתקבל בעירו ואומר בראיון ל"בחדרי חרדים" כי "ההתנשאות בחשיבות הדמוקרטיה כערך גובר על רוחה היהודית של מדינת ישראל - מסגירה בורות ודיבור שטוח. מגילת העצמאות שזורה בקרוב לעשרים אמירות יהודיות שורשיות, ואילו המילה דמוקרטיה לא מופיעה בה אפילו פעם אחת".

בנוסף הוא טוען כי מאחורי המהומה עומדים אינטרסים פוליטיים המגובים על ידי הקרן החדשה לישראל: "לצערי הרב, שיח מתלהם של קבוצה שולית, בתוספת הזדמנות פוליטית של שנת בחירות ובתוספת גיבוי הקרן החדשה לישראל - דחקו ליצור הפקעה וכרסום נוסף בזהותה היהודית של מדינת ישראל. על הדרך גם חומר תבערה לשנאת חינם".



פדלון במכירת חמץ אצל רב העירצילום: פדלון במכירת חמץ אצל רב העיר
פדלון במכירת חמץ אצל רב העיר


"הגדרת 22 רחובות בהרצליה ושישה מרכזי סחר כאזורי סחר בשבת", מוסיף צדיקוב ל"בחדרי חרדים", "היא הפרה חריפה של הסטאטוס קוו העירוני. בניגוד לנאמר ולמובטח צפויים להיפתח הרבה יותר עסקים מאשר היום. אם היום ברחוב סוקולוב ישנם 3-4 חנויות פתוחות בשבת, הרי שהחל מהשבוע -החוק החדש מתיר שמונה. אפילו רעננה שכנתנו, ידעה להיות רגישה ולכונן חוק עסקים סגורים ברחוב המרכזי שלה-אחוזה. אגב, גם חובת כשרות היא קבעה שם".

לסיום הוא אומר: "כמו כן, הוכנה תשתית להרחבת חילול השבת הציבורי בעיר ע"י חוק זה. כעשרה רחובות שמוגדרים מסחריים בשבת קיימים ברשימה, על אף שהם עדיין ללא הקצאה למרכולים. מהלך שקוף שמכין את הקרקע להמשך הגדלת מכסות מסחר בשבת. המעשה הזה הוא הפרת סטאטוס קוו בוטה. כמו כן הוא הפרת מצע בחירות ושבירת מילה שהובטחה לרבני העיר כולה, כמו גם לגדולי ישראל".
הרצליה אליעד צדיקוב משה פדלון חוק המרכולים חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד